mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Onsdag...

Kategori: Vardag

En ny dag, med "nya" ambitioner, varav en del förmodligen inte kommer att uppnås...
(det lät ju verkligen som positivt tänkande, NOT)
Fortfarande bara ambitioner angående hemarbetet, men vill få in lite känsla av vår!

Igår var Hönapöna hemma ifrån skolan, lite förkyld, febrig och allmänt hängig.
Som tur var för mig ville hon gärna tillbringa sjukdagen hos just mig.
Sånt värmer gott i ett mormorshjärta!

Snusmumriken, som alltså är hennes mobror, och hon låg i soffan och såg på teve,
bland annat på Sommaren Med Göran. (perfekt att kunna hyra film direkt ifrån teven).
Övrig tid satt de vid varsin dator... inte mycket umgänge med mormor just igår,
men det är smällar man får ta. Tror det behövdes en dag tillsammans för dom två! 

Själv "sprang" jag mest upp och ner i trappor! Tvättstugan var vad som gällde, och eftersom
Snusmumriken hämtat en hel del kläder ifrån sin lägenhet, kläder som behövde en uppfräschning,
var tvätthögen mer än ovanligt stor!

Köpte tevetidningen igår och insåg snabbt att det är tur det finns dator och böcker!
Det är bara OS, på "alla" kanaler, dygnet runt! Andra program får kliva åt sidan...
Som du förstår är jag inte intresserad av sport, inte ett djäkla dugg!

Näe, om jag skulle ta och röra på döfläsket och sparka igång min dag!!
Om något ska bli gjort överhuvudtaget!
(ska bara... kolla in Bloglovin om där är några nya inlägg ifrån mina favoritbloggar)


(Hönapönasockerböna)

Kommentarer

  • Helena säger:

    Jag kommer faktiskt inte ihåg hur det var att inte ha värk.

    Vet inte vad jag skulle göra om jag fick en värkfri dag.

    Troligast försöka hinna stöka undan en massa här hemma som aldrig blivit klart.

    Jag är oftast possitiv men inte alltid...även jag har mina dagar när inget känns kul.

    Ingen idé att gräva ner sig.....det blir ju allt bara jobbigare och sämre av.

    Man får göra det bästa av livet med de förutsättningar man har fått.=)

    Ha det gott vännen min!

    Kram

    2010-02-10 | 11:04:05
    Bloggadress: http://vildaella.blogg.se/
  • Maddie säger:

    Snyggaste tjejen!!!!

    2010-02-13 | 07:11:24

Kommentera inlägget här: