mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Påbörjat...

Kategori: Vardag

vårstädningen...
och med den här takten beräknas jag vara färdig med den
lagomt till jul...



Började så smått igår med att byta köksgardiner
(och putsa fönstret på INSIDAN)
när jag gjorde det upptäckte jag naturligtvis SOLEN,
så då blev det en långpromenad istället för att fortsätta städa...
(och när jag kom in igen var den dagen över för min del, - värk värk och åter värk)

Även om jag har en helt normalstor 2-rumslägenhet
kommer alltså det ta sin lilla tid att städa ut vinterdammet,
för även idag lockar solen på mig!

Nåja, varför göra idag
det jag kan göra imorgon,
- eller en annan dag?!

Kommentarer

  • ejmis säger:

    Jag gruvar mig för vårstädningen...väntar nog ett tag till...

    2010-02-16 | 18:10:26
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här: