mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Ryktet om...

Kategori: Vardag

min "död" var betydligt överdrivet.
Magsjukan verkar vara över redan!

Har försökt kommentera flera bloggar ikväll,
skrivet lååånga inlägg,
och så fungerar det inte!
Frustration!

Halkan har krävt sitt första "offer" i familjen,
dottern M halkade på bron
(som vi säger i norr, trappen utomhus..)
och skadade
-ett finger!
Liten skada kan tyckas, men kan ändå vara ganska besvärlig,
speciellt som hon arbetar på kontor på dagarna
och som massör på helger och kvällar..
(rejäl stukning, spricka och blödning)
Jag tycker hon ska bli omskött av make och barn
under läkningstiden!
Det är alltid gott med lite omtanke och kärlek...

Apropå gott,
min mamma valde inte den bästa av dagar
för bak av semlor!
Den dagen jag tillbringat med hinken inom räckhåll!
Hur tänkte hon?!
Nåväl, ska väl kunna smaka en annan dag...

Nu ska jag koka mig en god balja te,
och kanske prova med en skorpa till det! 

Trevlig kväll önskas!!

Vet inte hur jag kunde glömma en favoritblomma när jag radade upp dem
i ett tidigare inlägg
SYRENEN,
gärna bonnsyren!!!







Tänk dig doften!! Ljuvligt!

Kommentarer

  • Camilliondollar Baby säger:

    Har också haft problem med bloggen. Den publicerar dubbla inlägg, men har inte haft nåt problem med att kommentera. Däremot tar det hundra år allting...



    Krya på dig!



    Kram

    2010-02-04 | 21:44:33
    Bloggadress: http://blogglosacamilla.blogg.se/
  • sweetmama säger:

    Stackars dottern hoppas hon blir bra i fingret. Ni får snad lite på bron, så säger jag med även om jag bor i stockholm men har ju släkten uppåt landet så ;o)



    Smart ska kolla vad för försäkring som gäller på arbetsid med min bil.

    2010-02-04 | 22:22:18
    Bloggadress: http://sweetmama.blogg.se/
  • Ingrid säger:

    Vi har klarat oss bra mot magsjukan på jobbet hittills medan grannförskolan legat platt fall de flesta. Usch och fy! Turligt brukar det ju gå rätt fort över som tur är.. Ja, halt är det och drygt 50 cm har vi nog här. Ledig fredag så skönt men ska till tandläkaren om en stund ta bort stygnen (stygnet) -de andra har redan trillat

    2010-02-05 | 09:00:23
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/
  • Trolda säger:

    Aj, aj inte kul med magsjuka! Du får trösta dig med lite nytt ljus kanske då...;-) Hoppas du kommer dig iväg och att du hittar dem/tycker om dem =D Synd om dottern med fingret där...hoppas hon kryar på sig snabbt under familjens omvårdnad :) och syréner!!!! ååååååh så ljuvligt - och som man längtar =D



    Trolda - önskar en fin helg! =D

    2010-02-05 | 09:35:23
    Bloggadress: http://trolda.blogg.se/

Kommentera inlägget här: