mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Snö var det här!!

Kategori: Vardag

Äntligen anas lite av SOLEN, och om det är sant som det sägs ska den lysa över oss alla i helgen!
Humana -1,5 gr. En härlig vinterdag med andra ord!




Bilden på mormors Prins är tagen för flera veckor sedan, så betydligt mer snö än så här har vi...

Snusmumriken
(sonen) har redan dragit iväg för att tillbringa helgen hos en tjejkompis, jag är alltså barnledig... vilket inte innebär någon skillnad alls för mig. Möjligtvis att jag inte behöver tänka på matlagning!
 
Kan faktiskt sakna ibland att känna "nu är det helg", när man inte arbetar är ju alla dagar lika. Blir så dagvill ibland att jag måste titta på dagstidningen för att se vilken veckodag det är!
Det jag har bokat i helgen är att hjälpa mamma med att fixa lite i hennes lägenhet. På måndag kommer värderingsmannen och sedan är det en tjej som vill se lägenheten.

Har konstaterat att jag lär köpa mig en kamera så jag kan lägga in fler/bättre bilder här på bloggen. Det behovet har liksom uppstått av sig själv... vill ju visa lite av det jag skriver om. Det är en slags dagbok som jag säkert kommer att titta på även senare.
Till exempel önskar jag att jag hade ett foto av min balkong just nu. Snö så in i bängen, och otroligt vackert!

Ha en solig och grann fredag, nu drar jag på mig kängorna och tar en promenad...

Kommentarer

  • Maddie säger:

    Världens finaste kille puss

    2010-02-05 | 12:36:34
  • Åsa säger:

    Hoppas du får en fin helg! Passa på att njuta ordentligt!

    2010-02-05 | 13:21:31
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/

Kommentera inlägget här: