mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Allmänbildande...

Kategori: Vardag

Eftersom jag läst ut alla böcker ett par dagar innan bokbussens besök,
plöjde jag igenom mammas veckotidningar med stort intresse,
läste vartenda ord
(känns det som iallafall)
För läsa, det bara måste jag!
Kan inte somna annars..



Och vad mycket jag fick lära mig!!

Bland annat detta:

Ca 2 kg bakterier bär vi på vår kropp,
de flesta är livsnödvändiga

 Sade kommer med ny platta i vår

Vårens färg på mascara är brun

Bikarbonat, vinäger och hett vatten är bästa avloppsrensaren

Hur jag ska gå ner 1kg/v

Champagne skyddar hjärtat

Samhällets kostnader för fallolyckor bland äldre är 14 miljarder/år

Tips för att bli av med värk i skinkorna (!)

Det finns människor som kan höra med fötterna (!)

Blåbär är bra för synen

Läste också repotage om fantastiska människor,
såväl om de med tragiska livsöden
(MINST lika fantastiska de också naurligtvis!)

Stickbeskrivningar

Mat och bak recept

Helt otroliga kontaktannonser
(vad sägs om "ej rökare eller lärare")!

Nu har jag laddat med nya böcker igen!!




Kommentarer


Kommentera inlägget här: