mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Är det så...

Kategori: Allmänt

att den som har FLEST vänner när hon dör vinner?!

Alltså jag tycker att Facebook verkligen är toppen,
jag har fått kontakt med flera vänner som jag under årens lopp
av olika orsaker förlorat kontakten med.

Och har också fått NÅGRA nya, riktigt goa, inte minst via bloggandet..




Ni vet vilka ni är! Kram!

Jag tycker också det är roligt att bli bli uppdaterad om
vad vännerna gör och tänker till vardags.
Kan bli lite orolig när någon är "tyst" för länge,
och ändå är det så kravlöst!

Facebook har många många fördelar!!

Hinner man inte med ett telefonsamtal så hinner man kanske med att
skriva en rad.

Men hallååå?!
Hur kan man ha över 1000 (ETTUSEN) vänner på FB?!
Hur hinner man med det?!

Är det verkligen kvantiteten som räknas?
Inte kvaliteten?

Tur vi alla är olika, och för min del är det rakt inte
någon tävling, trivs med mina FÅ, men GODA vänner!

Hur tänker du om det här?

Kommentarer

  • Anonym säger:

    2010-01-13 | 20:50:15
  • Camilliondollar Baby säger:

    Sorry, det var jag som var lite snabb på enterknappen innan.



    De som har 1000 "vänner" på FB har nog tanken om att flest vänner vinner...



    Själv är jag bara vän med de som jag personligen känner. De behöver inte vara nära vän, inte heller nån som jag umgås med, men jag ska veta vem det är.



    Tycker FB är bra att ha kontakt med såna som jag normalt inte ringer, som t ex gamla arbetskamrater.



    Kram

    2010-01-13 | 20:52:44
    Bloggadress: http://blogglosacamilla.blogg.se/
  • Helena säger:

    Jag tror att definitionen på vad som är en vän är olika.

    Vissa vill lägga till en som vän bara för att man har en gemensam vän.

    De jag har på FB är verkligen mina vänner inga som jag bara är bekant med eller som känner någon som jag känner.

    Men vi är alla olika.

    Kram

    2010-01-16 | 09:57:55
    Bloggadress: http://vildaella.blogg.se/

Kommentera inlägget här: