mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Bäst just nu...

Kategori: Familj


är att jag tillbringat förmiddan vid pulkabacken
tillsammans med dottern B och barnbarnen A & E.
Vet inte vem som hade roligast,
B eller E...
De riktigt flög fram på deras madrass och tefat!

Lilla A fick bara sitta i vagnen och titta på,
men vänta till nästa år!
Då ska hon också åka minsann!!

Jag?! Tordes inte ens prova att åka,
har alldeles tillräckligt med skador och värk!
(och så är jag för bekväm och lat)



Eftersom stora pulkabacken ligger lämpligt till
vid min mammas lägenhet
passade vi på att gå in på en fika också...
(mamma opererade sig i handen igår och måste vara lite rädd om näven ett tag,
annars hade hon säkert också varit med vid backen)!



Hoppas även de större barnbarnen kan komma på en pulkadag snart,
- men det är ju skolan som måste gå först på vardagarna...
Som mormor kan jag ju knappast uppmana till skolk?!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: