mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Bäst just nu...

Kategori: Bäst just nu

är mobiltelefoner!




Hur skulle annars S och jag hinna prata i fred?!

Hon ringer upp mig när hon åker ifrån sitt jobb
(ibland när hon är på väg TILL jobbet också)
och så snackar vi så fort och så mycket som vi någonsin kan
ända tills hon är hemma på sin gårdsplan
(vi har väl så där en 20minuter på oss)

Perfekt!
(ingen som avbryter)
När hon kommer hem ska hon ut med hundarna,
köra hö och vatten till hästarna,
äta middag med familjen,
osv osv...

Därför är det så bra med mobil + handsfree!
(kommer inte ihåg hur det sociala livet fungerade före -92
då jag började använda mobil,
men då var det så DYRT att ringa,
man vräkte ur sig några snabba väl valda ord,
och PANG!
- På med luren)


Kommentarer

  • Hanna säger:

    Mobiler är bra, och jag måste inhandla mig en handsfree. De verkar ju kanon.



    Och det gick bra att jobba idag, hoppas att det går bra i fortsättningen också.

    2010-01-11 | 20:50:59
    Bloggadress: http://alskadenorrland.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Ja hu vad dyrt det var! Tur det priset har gått ner

    2010-01-12 | 12:05:29
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/

Kommentera inlägget här: