mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Biobesöket...

Kategori: Familj

i söndags blev en liten succé

4½ åriga E tyckte filmen inte var så där himla bra,
hon gillade inte att det var så mycket bråk och "dumheter"
Hon tyckte desto mer att figurerna var söta,
och att de blev kära i varandra
var något hon uppskattade!

5½ årige A sa inte ett pip under filmen,
han var totalt koncentrerad,
och tyckte filmen var jättebra!
Speciellt biljakten,
då tror jag knappt han andades!



På bio äter man naturligtvis popcorn
(det gjorde E)
eller varma chips med baconsmak
(och det valde A att göra)
Fattar du hur chips med baconsmak luktar?!
För att inte säga, - smakar?!
Men lillkillen smaskade gärna i sig "läckerheten"



Efter filmen träffades hela familjen hemma hos min mamma,
där bjöds vi på en riktig söndagsmiddag med
 älgstek, kokt potatis, rostade grönsaker m m
Underbart gott!
Till kaffet tog vi fram våra almenackor
för att enas om ett datum i juni då vi ska åka till Gotland...
Vilket kackel det blev!
11 pers som ska hitta bästa alternativet!
I tider då det vimlar av födelsedagar och skolavslutningar...
Efter mycket skratt och glada påhopp
tror jag att vi fck till det ganska bra!

Undrar om syrran förstår vad hon gett sig in på
när hon tänker ta emot oss alla för några dagars umgänge?!
Tur att Gotland är stort,
och att efter vad jag förstår,
vi inte kommer bo i samma hus som värdfamiljen...
De kommer säkert längta efter lite lugn och ro emellanåt!

Kommentarer

  • Maddie säger:

    Haha, ja det var riktigt roligt att försöka samsas om när vi skulle åka ;-) Tur att vi känner varandra så väl, hahaha...! Ha en fin dag! kram M <3

    2010-01-19 | 11:56:19
  • Annica säger:

    Hej och tack så jättemycket för dina uppmuntrande ord i min blogg. Inte för att jag tycker att jag är modig precis.. Men det känns ändå bra när andra tycker att man gör rätt.

    Det svarta hålet har jag varit nere och nosat på ett par gånger. Men nu känns det som jag verkligen är på botten. Som tur är har jag en underbar läkare som lyssnar och förstår mig. Vi har pratat om medicinering. Men på något sätt tar det emot. Känns på något sätt som fusk eller att fly undan problemen. Jag vill ju lösa det själv. Om det nu går. Och går det inte får jag väl testa medicin. För tillfället jobbar jag på att plocka bort allt som stjäl min energi. Och då med stort fokus på relationer. Det är tufft att säga adjö. Men jag tror att jag gör rätt. I längden.

    Tack för att du underbara medmänniska fastnade hos mig just den här dagen. Jag behövde det.

    KRAM!!!!!

    2010-01-19 | 14:09:52
    Bloggadress: http://afroditeskrypin.blogg.se/
  • ejmis säger:

    Dom där chipsen smakar mycket bättre än dom luktar, du måste pröva!!

    Jag blir bara liiiite avundsjuk när jag hör att ni ska till Gotland...ok då...jag erkänner...MYCKET AVUNDSJUK!!!

    2010-01-19 | 19:53:02
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Jag ska nog fixa att ni alla besöker oss och det ska bara bli kul. Blir vi för less på varandra så kan vi ju sagt sära på oss. Lite imponerad är ju över att ni lyckades ena er om datum. (Anar kacklet)

    Välkomna till Hajdeby!

    2010-01-19 | 20:05:43
  • Frida säger:

    hahaha det lät rolig det där :)

    A älskar dom dära chipsen han tar dom alltid när vi har vare på bio han och jag :) reagerade på samma sätt när han sa till mig att han ville ha dom. :) Jag trodde inte riktigt att han viste vad det va men jo då det gjorde han :) hehe <3

    2010-01-19 | 21:45:57
  • Eva säger:

    Vad härligt att läsa om er öppenhjärtliga och underbara storfamilj!

    Då jag själv har fyra syskon jag knappt pratar med, och än mindre träffar, så blir det ett stort svart hål i min mage då jag läser dina rader...

    Jag blir nästintill förskräckt då jag tänker på hur lite, ja inte alls, mina två barn umgås och vad dom har gemensamt!

    Jag får försöka lära mej att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och hoppas på att jag lite förstånd att inse skillnaden!

    Men vet du: Ibland är det jäkligt svårt!



    Stor Kram! /Eva

    2010-01-20 | 08:55:22

Kommentera inlägget här: