mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Försöker...

Kategori: Vardag

muntra upp mig lite så här på månadens absolut tråkigaste dag!




Betalat räkningar....
nödvändigt, - men inte sååå skoj kanske...
Är alltid lite nere i humöret innan det blir gjort,
för jag vet att det inte blir mycket kvar i börsen.
Vore ju perfekt om det kom en liten påfyllnad till kontot
när utgifterna är kirrade!
Till nöjen (haa!), shopping (hahaa) och annat mindre nödvändigt...

Men jag ska inte alls klaga!
Jag har boende, mat på bordet, värme och vatten...
och en massa annat som inte är livets nödtorft precis!!

Sätter in en liten slant igen till Haiti.

Kommentarer

  • ejmis säger:

    Visst skulle det underlätta med lite mer i plånboken men det är som du säger...många har det mycket sämre.

    2010-01-26 | 17:34:43
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Visst är räkningarna månadens tristaste måste!

    Hoppas det blir liiite över till nåt kul ändå...

    Jag har också skänkt en slant till Haiti

    2010-01-26 | 19:34:48
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/

Kommentera inlägget här: