mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Redan tisdag...

Kategori: Vardag

vad fort den här veckan går då!!?

Igår morse skjutsade jag sonens far till sjukhuset,
han blev inlagd och gjorde en s k ballongsprängning.
Har nyss pratat med honom och han mår bra.
Hoppas bara att kan ta det lite lugnt hädanefter...

Jag tillbringade resten av dan med tre av barnbarnen,
fick hur mycket kramar och pussar som helst!



Fick även medla i ett litet slagsmål,
som ibland kan behövas när en 4-åring och en 5-åring umgås,
det var inte så allvarligt!
Efter den incidenten satt alla tre ungarna i mitt knä och myste lite extra!
Inget ont som inte har något gott med sig..

 
Lilla A passade på att ta sitt första steg igår!!!!
Mot mig!!!
Då ångrade nog mamman och mostern att de tagit en shoppingdag i Birsta ;-)
och missade det fantastiska ögonblicket!


Mina gulliga och söta döttrar kom hem med en present till mig!
En jättefin och skön tunn kofta i mullvadsfärg!
Tack underbara ni!! 


Tisdagen däremot går i hemmets tecken...
Tvättstuga, byte av gardiner och lite allmänt plock,
får väl se om jag orkar hela vägen,
annars får det väl vänta till annan dag!
Tänk hur jag blivit,
skulle aldrig hänt på den "friska" tiden!



Ska en tur till sjukhuset också,
för att endera hälsa på X:et,
eller hämta honom om han blir utskriven.

Kommentarer

  • ejmis säger:

    Blev han inlagd akut eller var det planerat?

    2010-01-26 | 17:29:36
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här: