mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Trots att jag...

Kategori: Vardag

träffar barnbarnen ganska ofta,
för att inte säga, - ofta,
(var och varannan dag...)
blir jag varje gång undrom hur mycket de har utvecklats sedan senast!

Umgicks med 7 månaders A idag,
hon har helt plötsligt börja gå med lära-gå-vagnen,
drar sig upp mot allt,
nådde en blomma på fönsterbrädan,
- ja du fattar!

Som vanligt var hon otroligt generös med pussar till mormor!



När E kom hem ifrån dagis följdes hon och jag åt
för att köpa pizza till sonen och mig.
(medan lilla A var på BVC med mamma)

Inte ett pip ifrån E om att hon själv skulle vilja ha pizza,
hon visste det skulle serveras soppa hemma till middag
och hon var nöjd med det!

Däremot var hon inte nöjd med ordningen på pizzerian!



Hon kommenterade högt och tydligt
att det inte var någon ordning alls på stället,
- och så städade hon bland alla tidningar och foldrar...


Efter att sonen och jag vräkt och slafsat i oss fettbomber till middag
känns det som om vi inte behöver äta något på flera veckor...
Men gottigott var det!!



Anar att lördagens vägning inte kommer vara så glädjande!
Smällar man får ta...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: