mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Tur som en tok..

Kategori: Vardag

har jag verkligen idag...

Här ligger jag som en fet padda med värkar,

- då mamma ringer för att bjuda på middag!!



Janssons Frestelse står på menyn

Härligt!

Det blir nog bara nyttigt för mig med den korta promenaden,
så dags att rycka upp sig alltså!

(vad värre är är att jag nästan tagit dagsransonen av citodon, - redan...
Inte bra! Kan bli en lååång natt)

Såg att ejmis auktionerar ut sin gubbe idag,
tänkte höra om vi kanske kunde göra ett byte?
 Ejmis får en 23-årig son som kanske inte är på sitt allra soligaste humör idag...
Jag får en händig A som kan hjälpa mig med några hyllor som ska upp m m

Min vän S och jag brukar skämtsamt byta ibland,
och när vi börjar tänka på det
så känns det redan lite bättre!

Tror varken S eller Ejmis vill bli av med sina goa gubbar,
de bara gnäller lite ;-)

När det gäller S får jag inte bara en man på halsen,
utan även två truliga tonåringar...
Och jag har fortfarande bara sonen för inbyte!

Ärligt talat vill jag inte alls bli av med honom,
han är mestadels himla go!

Vi har mer eller mindre "bott" tillsammans sedan november (?)
Och det går friktionsfritt!
Blir han irriterad på mig är det nästan alltid på grund av att han vill jag ska det lugnt,
(han blir orolig när jag ser stressad ut, han gillar inte att jag engagerar mig i allt och alla)
blir jag purken på honom handlar det oftast om att han ALLTID ska prata med mig
när jag talar i telefon, låst in mig på toa eller på annat sätt är upptagen..
Typiskt ungar!?

Hoppas bara han hittar något eget här i stan snart,
han har ju sin 1:a i Glada Stan,
men där finns inte ens ett jobb att söka!
Lite bättre läge här, men bara lite.
Sommarjobb är han mer eller mindre lovad,
men det är lååååångt dit!
Han har även funderingar på att söka jobb i Norge,
vi får väl se vad som sker...

Kommentarer

  • ejmis säger:

    Jag får nog behålla A ett tag tillverkar det som ;)



    "En nubbe och pizza i Alfta" har jag också läst...gillar hans böcker och det kommer en ny i mars =)

    2010-01-13 | 14:39:09
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Maddie säger:

    Mums med Janssons!! Vi ses väl kanske nåt i helgen <3

    2010-01-13 | 16:17:53
  • ingrid säger:

    Ja ibland räcker det med ungdomar i små portioner. Här är vi lite bortskämda med tvåsamhet nu. Vet inte hur det skulle vara att ha dottern hemma på heltid däremot lika härligt när hon kommer hem för några dagar som hon gör imorgon!!

    2010-01-13 | 16:41:17
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/
  • Helena säger:

    Ni gör det bra tycker jag som kompar ihop på en relativt liten yta.

    Hoppas att han får jobb snart så att han kan skaffa sig en bostad.

    Tröttnar du på honom kan du väl komma hit och fika en stund.=)

    Ha en skön helg vännen!

    Kram

    2010-01-16 | 10:00:35
    Bloggadress: http://vildaella.blogg.se/

Kommentera inlägget här: