mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Ett totalt ointressant...

Kategori: Hälsa vs Ohälsa

inlägg, och dessutom ett till 110% gnälligt inlägg...

Eftersom jag använder bloggen lite som dagbok
kommer nu ett inlägg jag rekommendera er att snabbt scrolla förbi!

För nu jädrans anåda ska jag gnöla!!!
(försöker se ett mönster i förändringarna, därför skriver jag nu ner läget...)
Märker tydligt att jag har blivit så mycket sämre nu i kroppen.
Svagare, tröttare och allmänt jävla risig...

Tar ett bra tag på morgonen innan jag ens kommer ur sängen,
och det första jag gör är att ta några värktabletter ur burkarna
som står beredda på nattygsbordet...
(Har äntligen lärt mig att undvika boka in tider på förmiddagar,
läkare, frissan och tandläkare får vackert hitta sena tider för mig  ;-)

Smärtan är besvärligare än på länge, men fortfarande håller sig yrseln
i schack... Tack & lov!


Får med svårighet upp armarna för att t ex borsta håret.
Kan knappt ta på/av mig en tröja som jag måste dra över huvudet.
Orkar ibland knappt öppna porten till trapphuset, bära kassarna från
affären ställer till med problem. Osv osv osv... 

(Att bära Lilla Bus går utmärkt, om jag bara bär i midjehöjd, tack och lov)!!!

Jag som alltid varit stark inser att jag numera är svag som en... krasslig mygga?!

Orsakerna till att jag blivit sämre kan vara att jag nu slutat med cortisonet,
eller kanske är det värmen?! Eller en kombination?!

Träffade häromveckan en man som frågade om det var jag som hade
temporalisarterik /PMR, han hade själv fått diagnoserna för ca 4 år sedan.
Och för honom fungerade det inte alls att sluta med medicineringen...
Hoppas det inte är så för mig!! Cortison/cellgift är ju ingen höjdare
som vardagsmat ;-(
Men jag vet att återfall är vanliga, sååååå suck!!
Lär ju ringa min läkare på måndag iallafall, för så här vill jag ju inte må...

SHIT!!!!!!!!

Kommentarer

  • Åsa säger:

    usch då, det låter inget vidare...

    Hoppas verkligen att det "bara" är värmen som är orsaken till att du är sämre.



    Kram på dej!

    2010-07-17 | 15:41:02
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/
  • Camilliondollar Baby säger:

    Stackarn!



    Kram

    2010-07-17 | 16:48:59
    Bloggadress: http://blogglosacamilla.blogg.se/
  • Stintan säger:

    Tänker på dig, ta hand om dig....kram

    2010-07-17 | 21:57:50
  • ejmis säger:

    Låter jättejobbigt =(

    Var rädd om dig!

    Styrkekram!

    2010-07-17 | 22:05:23
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Carina säger:

    Men sicket skit, jag hade ingen aning om att du lider av en sjukdom. Har aldrig hört talas om den heller måste jag erkänna. Nu har jag uppdaterat mig vad den innebär och fyyy vilken skruttsjukdom du råkat ut för. Hoppas ni hittar någon lagom dos mediciner som gör dig piggare.

    Kram Carina

    2010-07-19 | 16:27:17
    Bloggadress: http://skalet2001.blogg.se/

Kommentera inlägget här: