mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Förvånad, förskräckt...

Kategori: Sån är jag..

och förvirrad sitter jag nu här och mest kippar efter luft...

Jag menar, - VAD hände?! HUR gick det här till....?!

För åtta år sedan var det alltså bröllop i familjen,
dottern M och mågen "slog till" efter många år som sambo...
(fatta bara vad gammal jag är, min yngsta dotter och hennes O firar
tjugo år i höst, om jag nu inte räknat fel... man är ju helt klart en relik)!

Inte för att jag ensam ordnade med alla bröllopsbestyr,
- men jag var delaktig i det mesta...
Planerade, shoppade, lagade mat, dukade och gjorde fint i den urmysiga
festlokalen, tillverkade sånghäften, överraskningar osv osv...
 
Underbart roligt var det att fixa och trixa till det fint och trevligt!!!
Brudens mor, hur roligt är inte det?!

Dessutom satt jag sen i kyrkan och bara njöt av högtiden,
sedan drinken och tilltugget ute på tunet...
Middag, tal, lekar och allt vad det innebär...

OCH jag festade dessutom HELA natten!
Klackarna i taket från början till slut...

Min dåvarande sambo tyckte jag hade lite väl roligt,
bl a var kanske inte E-type hans bag of music  ;-)

Men jag dansade natten lång alltså, sisten ut från festen...
(tillsammans med brudgummens far och de mest uthålliga av ungdomarna i
sällskapet  gav jag väl upp så där vid 4-5 tiden)

För åtta år sedan!
Fatta vilken fart det var på tanten för säg... 10-15 år sedan  :-)


Idag skulle jag inte klara av en bråkdel, vare sig det gäller
planeringen, förberedelserna eller skojsigheterna!

Hur har jag kunnat bli såååååååååå gammal och trist på åtta år!?
Inombords är jag mestadels en glad och ung skit...
Men på utsidan syns bara en gammal fet rugguggla!


Värsta partypinglan....


Glöm inte bort att kommentera!
Ideérna om goodiebagen är i full gång,
det är så himla kul att förbereda något som ska glädja en av er!!

Kommentarer

  • ejmis säger:

    Men hallå där!!! Fet gammal rugguggla!!?? Det var det värsta jag hört!!!

    Och trist!!?? Det är ju inte ett ord som stämmer!!!

    Jag tror att du fortfarande, precis som jag, kan röja loss rejält. Huvudsaken är att vi börjar lite tidigare på dagen och slutar lite tidigare på kvällen ;)

    2010-07-06 | 20:50:56
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Jag känner igen det där... de där långa festnätterna till soluppgången lyser numera med sin frånvaro...

    2010-07-06 | 21:02:57
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/
  • TokigTossa säger:

    Gullegumman min!

    Du är underbar! Spelar ingen roll HUR man gör det, bara man gör DET!

    Eller hur?

    Underbar bild du hittat... vad får du allt ifrån?



    Största Tisdagskramen/Tossa

    2010-07-06 | 21:10:35
    Bloggadress: http://tokigtossa.blogg.se/
  • sweetmama säger:

    Men vilket härligt inlägg !!!

    Man blir aldrig för gammal för att partaja. Min farmor finns inte med oss idag men hennes 80 års skiva det var en fest utan dess like. Hon var alltid den som gick sist. Dansade längst och aldrig tackade nej till fest.

    Så visst går det och jag tror att om du fick chansen till ett sånt partaj igen så har du krutet i dig och festar på till kvällens slut ändå. Man får räkna med några trötta dagar efter bara till skillnad för några år sedan.



    Kram från en partypingla till en annan :o)

    2010-07-06 | 21:16:25
    Bloggadress: http://sweetmama.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Svar: Jag läser mer än vad jag kommenterar! ;)

    Kan toppa minLassielista med att jag dessutom är syssling med Casper Jarnebrinks (Arvingarna) mamma! ;)

    2010-07-06 | 21:16:55
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/
  • Nettan säger:

    Sv: Håller tummarna och hoppas :-)

    Kram

    2010-07-06 | 22:42:22
    Bloggadress: http://abvl.blogg.se/
  • Lotta säger:

    Bra jobbat! Det är så livet ska levas, gäller ju att passa på när tillfälle bjuds. Bra att du stod på dig och lever ditt liv så kan ju andra göra hur de vill.

    Min dotter gifte sig veckan innan midsommar, njuter av den söta livskaramellen varje dag och jag tror att den räcker i många år till.

    Vilken söt bild!

    :-)

    2010-07-07 | 09:50:24
    Bloggadress: http://tankarombilder.blogg.se/
  • mammakero säger:

    HAHAHA! Värsta partypinglan på bild! När man har sån värk att man måste tugga såna mängder värktabletter som du, känner man sej som man vore 100 år...

    E-type är perfekt när man är partysugen!

    2010-07-07 | 19:32:50
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här: