mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Knappast 1:a...

Kategori: Funderingar

parkett på konserten...
(snarare längts bak och dessutom bakom en fet pelare...)

Sitter på hela ryggen i soffan, med fönster och dörrar på vid gavel,
lyssnar på Tvivelfront, live!
Vid midnatt är det The Ark som äntrar scenen, det blir bra
kvällsmusik... Ola, Ola, love you!

Inge vidare platser kanske, men alldeles alldeles gratis,
och har ingen dresscod, så nattlinnet duger gott... 
(och så kan jag blogga under tiden, OCH ta en nattmacka...)  ;-)

Gatufestveckan är det naturligtvis förfest, och efterfest, på varenda gräsplätt.
Så även på vår gård, först var det söta pojken som bor vägg i vägg med mig,
som grillade tillsammans med ca 15 grabbar.
Det blev lite lattjande med bollar och olika spel. Idel glädje och lek!
(och en och annan öl också...)
Sedan de städat efter sig drog de mot stan...

På gården brevid samlades ett tjejgäng... Say no more...
Eller det gör jag väl...
VARFÖR MÅSTE TJEJER SKRÄNA SÅÅÅÅÅ FÖRBANNAT!?!!???

Vilket liv! Och vilket språk...
Det skulle bli mycket piiip pip piiip om jag försökte återge hur
deras snack skrik gick!
Och tro mig, - jag är INTE ett dugg pryd!!
Men det finns gränser hur många gånger man orkar höra...piiip piiip...

De städade inte efter sig innan de försvann mot city...

Har samma erfarenhet efter krogjobbet, - tjejer som festar blir lätt to mutch!

Ingen aning vad jag ska illustrera inlägget med, lägger jag in bilder på
"festfolket" stämmer de väl skiten av mig...

Det får bli något helt annat!!


Ibland vet jag inte var jag får allt ifrån,
hur kan några fiskmåsar illustrera en förfest på gården...?!

Kommentarer

  • SOFFIE säger:

    ojoj va det festas runt dej,hoppas det blir en lugn natt så du får sova gott,

    kram

    2010-07-10 | 00:02:33
    Bloggadress: http://soffie69.blogg.se/
  • sweetmama säger:

    Ha ha vilket inlägg och härlig text. Kändes nästan som jag satt där på soffkanten med dig och såg på allt. Skränande fiskmåsar är ju klockrent !!!!

    2010-07-10 | 10:41:11
    Bloggadress: http://sweetmama.blogg.se/
  • ejmis säger:

    Vi tjejer har en förmåga att "kackla" högt när vi träffas.

    2010-07-10 | 11:16:30
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Maddie säger:

    Haha...

    2010-07-11 | 21:39:51

Kommentera inlägget här: