mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Morrn, morrn...

Kategori: Vardag

för en gångs skull är jag uppe på benen tidigt...
(allt är väl relativt, men för mig är det tidigt iallafall)

Vaknade nämligen redan vid sju av att jag hörde grannen
under som började stöka runt lite...
(med betoning på lite, men lägenheten har stått tom och tyst sedan
i våras, på grund av att den 87-årige hyresgästen hamnade på sjukhem,
och idag börjar någon annan att flytta in, det var väl det jag hörde,
konstigt vad fort man vänjer sig vid att det är tyst...)

Har själv småplockat och packat lite, ska till familjen Bus ikväll
och stannar där till söndagkväll.
(mamma och pappa Bus ska på weekendresa, och jag får äran att ta hand
om flickorna och huset...)
De bor bara några km bort, men det gäller ta med sig det jag
behöver ändå, så jag slipper packa in två töser i bilen bara
för att hämta någon liten bortglömd livsviktig pryl...

Som vanligt när jag ska åka iväg någonstans måste jag
städa, vattna, tömma kyl, bära ut sopor osv...
Inget roligt komma hem igen om det är stökigt och dant!

Så, jag har liksom hållt igång här!

Om en halvtimme dags för läkarbesök, min läkare har semester,
så jag ska få träffa en, för mig, ny doktor.
Vem vet?! Hon kanske har några tips och ideér som hjälper mig!

Läkarbesök i all ära, men först på agendan står en tur runt Bloglandia!
(tar ca 2 minuter på cykeln till Vårdcentralen, så det är lugnt...)





Kommentarer

  • engelsson säger:

    Hej hej i regnrusket..så du ska barnvakta idag...mysigt värre.. Själv så hade vi Zac för oss själva en hel kväll för ett tag sedan o det var faktiskt mysigt..Nu tycker man ju att det inte borde vara nån sensation direkt när han faktiskt bor på nedre botten i samma hus..men det blir faktiskt helt annorlunda när man e på tumanhand med honom.. Mummis gull minsann.. Vi har lite småsaker kvar av renoveringen sen kan man arrangera alla älskade saker på plats o ta lite bilder... Här så e det gråmulet fortfarande efter en hel natts regn..trädgården fröjdas.. Ha en bra dag

    2010-07-29 | 11:06:36
    Bloggadress: http://engelsson.blogg.se/
  • mammakero säger:

    Här blev det en väldigt sen morgon, nästan lunch innan vi kom igång, dottern och jag. Vädret inbjöd faktiskt till en riktigt slö dag. Bara tvättstugan och att safta klar vinbären, stod på schemat idag.

    2010-07-29 | 15:32:29
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • christina säger:

    Ha en härlig helg med dina barnbarn.

    2010-07-29 | 16:50:50
    Bloggadress: http://grandmother.blogg.se/

Kommentera inlägget här: