mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Uppgradering...

Kategori: Familj

av rummen... Värsta hotellstandarden...

Systrarna Bus ligger hos mig i natt, för Lilla Bus är det första
gången hon sover borta utan föräldrarna...

Hon, som är 1 år, har fått sviten eget sovrum!
Stora Bus och jag tvingas dela bäddsoffan i vardagsrummet...  ;-)

Anledningen är helt enkelt att Lillan INTE gillar att sova med någon,
absolut inte i samma säng, och helst inte ens i samma rum!
(kanske tur att jag ännu inte blivit erbjuden någon etta i huset, vet inte heller
om jag längre är intresserad egentligen... Trivs bra i min tvåa...)

Vid 18.30 började hon klia öron och ögon, ett säkert tecken på att det var
dags för blöjbyte, välling och tandborstning.

Efter det somnade hon gott med snuttetrasan över ögonen.
(ingen av systrarna har använt napp, men gärna snuttetrasor eller gosedjur...)

Har vi (jag) tur så sover hon till 7 imorgon, och efter en flaska välling kan
hon somna om ett par timmar till!
(MEN på dagarna är hon aktiv som få den lille klätterapan, - ingen rast och ingen ro)!

Stora Bus somnade vid 20-tiden, hon var lite purken över varför inte
hon var bjuden på sin pappas 40-årsfest...
Men att barn skulle vara på party med 14 personer som festar är väl
inte direkt lämpligt tycker vi.
(hur tänker ni om det)?
Bättre då ta det lugnt hos mormor!
(och nästa lördag, på själva 40-årsdagen ska ju vi i familjen fira honom,
men på ett lite lugnare sätt kanske...)

Jag hade köpt akrylfärg och uppspänd tavelduk som en liten överraskning
till Stora Bus, med stort allvar har hon börjat måla en tavla som hennes
pappa ska få på födelsedagen...
(först gjordes en skiss, och verket signerades naturligtvis, kan nog bli en dyrgrip...)

Till dagens middag önskade sig Stora Bus färskpotatis, lax och
skarpsås. Det uppskattades även av lillan kan jag intyga! Och av mig!
(eftersom det är jag som tagit på mig att föra anteckningar över vikt, längd,
och viktiga händelser, måste jag skriva in datan från BVC-besöket denna vecka.
Längd 79 cm Vikt 10 kg och 40 gram)


Stora Bus blingad med Prinsesstidningens medföljande present...

Kommentarer

  • Anki säger:

    Vilken underbar dag ni haft,hoppas ni fick sova till 7 idag då!

    2010-07-04 | 09:08:19
    Bloggadress: http://anncatrine.blogg.se/

Kommentera inlägget här: