mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Premiär...

Kategori: Loppisfynd

för mig och årets loppisbesök...

Gårdsloppis i "min" by, - lite sorgligt var det allt,
för paret som bor på gården har på grund av sjukdom
tvingats flytta till en handikappvänlig lägenhet.

De är gamla vänner till mina föräldrar, och deras barn är
bardomsvänner till mig och Systeryster.
Frun i huset skötte loppisen tillsammans med sina systrar,
medan hennes make inte orkade vara med, utan valde
att vistas i nya boendet... Mycket känslor!

Mycket fina grejer fanns det, trots att loppisen varit öppen
i två hela dagar när jag tittade in.
Rent, snyggt och billigt! All textil var till exempel nytvättad och fräsch!


Jag köpte två helt nya hemvävda trasmattor för 20:-/m
(ska variera med dom i köket, - fotot ger inte färgerna rättvisa)



En broderad kudde för 20:- (inkl innerkudde)


Två stycken överkast för 40:- (vet inte riktigt vad de ska bli ännu, gardin,
duk, filt eller...?!)


En kruka för 40:-


Ejmis, de ska ha öppet fler dagar, och vi kunde slå en signal när som
helst om vi ville titta in!

Kommentarer

  • Åsa säger:

    Å, vad kul med loppisar!!

    Även om då just denna hade ett skummer av sorgsenhet över sig...

    2010-06-14 | 10:36:07
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/
  • ejmis säger:

    Me like!!! =)

    2010-06-14 | 11:45:15
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • mammakero säger:

    Oj, vad du hunnit med att skriva om! Det var jättetrevligt att läsa igenom allt!

    Har inte suttit vid datorn särskilt mycket. I helgen har älsta dottern varit hemma och hälsat på. För en gångs skull, så hann jag med att hon var hemma! Så vi har umgåtts och skrattat mycket!

    2010-06-14 | 17:16:33
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • Carina säger:

    En av mina sommarplaner är att hinna med massor med loppisar lite här och där vi befinner oss!

    Roligt nöje som faktiskt Stefan gillar också!



    Jonas böcker har jag tänkt ha med i vagnen i sommar då jag läser ännu mer än annars. Har hört så mycket gott om dem nu!



    Ingmarie heter kvinnan i Furuviksparken, hon med sin stora håriga familj som hon säger :-)

    Lev gott!

    2010-06-14 | 18:36:26
    Bloggadress: http://skalet2001.blogg.se/
  • Camilliondollar Baby säger:

    Hemvävda mattor håller så mycket bättre än köpta.



    Kram

    2010-06-14 | 19:13:22
    Bloggadress: http://blogglosacamilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här: