mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Av barn och fyllhundar...

Kategori: Familj

får man höra sanningen...

Under tiden jag talade med Mamman Bus i telefonen idag
hördes Lilla Bus hela tiden i bakgrunden med en ny ramsa...
"nä, nej, näää, nä, nej, neej..." Ibland med sitt namn emellan
alla nej... och hela tiden med sin mammas tonfall...
Och just nu är det förmodligen det vanligaste förekommande ordet!
För Lilla Bus är just otroligt busig, och en riktig klätterapa!
På två röda sekunder står hon på bord, stolar, trappstegar osv...
För att inte tala om i affärer... Livsfarlig, ställer sig upp i kundvagnen
innan man hinner blinka!
Så att hon fått lära sig ordet nej är inte så konstigt...

Stora Bus har varit i stallet idag, ryktat och kört ponny med sulky!




Klätterapan alias Lilla Bus...





Kommentarer

  • simprinsessan säger:

    Så sant=)

    Jag hör ofta mina "egna" ord i mina barn idag,fast i en annan tappning.

    Påverkar jag den? Näää;-)(hostharkel)Vilket arv=)

    2010-06-11 | 20:21:10
    Bloggadress: http://lillaviola.blogg.se/

Kommentera inlägget här: