mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Vaknade...

Kategori: Vardag

av ett telefonsamtal imorse,
och blev så i glödheta djädrans skitförbaskad så jag
trodde jag skulle bli galen...
Inte av att jag blev väckt, utan av de order och direktiv
som delades ut!
Jag hjälper gärna och ofta till med det jag kan,
men fråga åtminstone!!!
Jag kanske hade andra planer för dagen?! Tänka sig...
(brydde mig inte om att visa ilskan, ingen idé i detta fall
och jag väljer mina strider...)

Nåväl, nu är ilskan över, och uppdragen utförda ;-)

Hade turen att bli bjuden på fika hos familjen Bus, och vem kan
vara sur och arg då...?!
(det var inte av dom jag blev beordrad...)

Stora Bus har poängterat vikten av att alltid ha med sig kameran,
- för man vet ju aldrig vad som kan hända...

Såå, här kommer dagens händelser hos Buset!


Lilla Bus tog mig i handen och ledde mig till gungan, fötterna till
höger tillhör det större Buset...
(hon har nu 12 stycken tänder! Är inte det mycket för en 1-åring?)

Stora Bus fick in rätta knycken... keep on rock(r)ing...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: