mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Visst får man...

Kategori: Vardag

väl gå och lägga sig tidigt trots att det är Midsommarafton?!

Efter en solig och fin dag blåste det upp ikväll och det
regnade hårt ett tag, även åskan tog i rejält.
Jag kände mig manad att dra ur diverse kablar till nätverk
och teveapparater.  
(Eftersom jag hade sällskap av Håkan Nesser gjorde inte det så mycket...)

Och jag tycker faktiskt det är lite mysigt med ett rejält utbrott från Tor ibland!

Snusmumriken knackade på i eftermiddags och bjöd på middag.
Helt spontant och oväntat!
Han väntade på att flickvännen skulle komma, och ville väl
spendera lite tid med gamla mamma innan...

Han verkar ha en lite romantisk sida, för han har planerat för deras
frukost på sängen imorgon. Ägg, kaviar, olika sorters bröd och ostar.
Juice, te, grönsaker, yoghurt, musli, honung m m...
Och i kväll skulle han bjuda på svenska jordgubbar och mosserande vin!
Sicken grabb!
Dessutom försåg han sig med ljus och ljuslyktor från mina skåp,
det börjar verka kärlek, - banne mig...

Själv känner jag mig som en stackars mygga som åkt på storstryk i 242 ronder
av en proffsboxare i viktklassen + 200 kg... Tillplattad och totalt mosad!
Visst måste jag kunna försöka ta mig ifrån fåtöljen till sängen den sköna,
trots att många timmar återstår av sommarnatten?!

Och Nesser bara lockar och pockar...





Kommentarer

  • mammakero säger:

    Värk, regn och åska... Det låter inte som en perfekt midsommarafton direkt. Mysigt med middag med sonen!

    2010-06-26 | 12:52:58
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här: