mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Äntligen...

Kategori: Vardag

är det kväll, och snart "får" jag lägga mig...

Natten mot idag sov jag inte endaste blund förren vid 07.30,
jag var inte alls trött, helt klarvaken och med skruvstädet runt skallen.
(jag ser ett samband med vaknätterna och när jag trappat ner med Kortisonet)


När jag slumrat till ett par timmar steg jag upp och åkte för att
vara tillsammans med Systrarna Bus medan deras föräldrar
agerade snickare och målare. Lilla Bus rum är helt klart, och Stora
Bus rum beräknas vara inflyttningsklart om en dag eller två.

Hann också göra ett besök hos min mamma, skulle bl a hjälpa
henne montera flyttkartonger... vilken djäkla prestation!
Det ska vikas korsan och tvärsan, i bestämd ordning. Och kartongen
är vass så man skär sig... I hate it!
(men nu är det gjort, och nu kan det packas)

Nu känns det att den s k sömnskulden börjar kräva sin återbetalning,
jag fick uppskov för att se del 2 av Sluten Avdelning på SVT2,
en otroligt stark dokumentär som jag absolut inte ville missa!
Nu väntar jag att klockan ska bli 22 så jag kan se Absolut Beroende,
med lite koffein i koppen & kroppen kanske jag lyckas hålla mig vaken till dess?! 





Imorgon blir det in, och utvändig städning av mammas bil,
på tisdag är det upp-och-hoppa, redan kl 8 ska den rena och
fina bilen besiktigas...
(varför bokas allt jag ska göra så tidigt egentligen)?!



Kommentarer

  • Frida säger:

    Hej!

    Nu svarar jag i din blogg :D smart! :P

    Nej det gör jag inte hur gör man det? kramar!

    2010-03-28 | 22:32:57
    Bloggadress: http://fridiiishaglund.blogg.se/
  • Camilliondollar Baby säger:

    Själv slocknade jag på soffan ett tag, efter middagen. Sov också jättedåligt inatt. Glad att man var ledig idag och inte behöver sitta och sova på jobbet.



    Kram

    2010-03-28 | 22:37:33
    Bloggadress: http://blogglosacamilla.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Hej! jaha okej är det som att ha som favoriter?

    Jag har din blogg i in grupp jag har i favoriter som heter bloggar alltså bloggar som jag läser ;) men ska trycka på "knappen" oxå :) kram

    2010-03-28 | 23:11:08
  • Frida säger:

    jaha men du vilken smart grjen det där va :)

    Men märkte att den inyte finns på allas bloggar det va synd. tack för tipset :)

    2010-03-28 | 23:22:19
    Bloggadress: http://fridiiishaglund.blogg.se/
  • Ingrid säger:

    Du har dagen räddad det förstår jag!! Här börjar det dra ihop sig till jobb. har varit en intensiv helg, har knappt hunnit in till någon och läsa så tagit några nu på morgonen får se vad jag hinner sen. Kurs ikväll. Vad skönt att yrseln försvunnit, hade det med för några år sedan efter att ha trampat snett på en rot när jag var ute och sprang (en kota flyttade sig och klämde på en nerv i nacken) det höll isig några månader (inte år eller så...)Var med en del undersökningar innan jag själv kom på vad det var... Ruskigt obehagligt och ångestladdat när hela världen roterade runt.. Det vill jag INTE ha igen!

    2010-03-29 | 08:56:42
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Hoppas du fått sova gott i natt och är lite piggare nu!

    2010-03-29 | 10:08:58
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/

Kommentera inlägget här: