mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Bäst just nu...

Kategori: Familj

är att Hönapöna och jag åker till Kronprinsessans & Daniels bröllop i sommar!
(vi har den stora turen att få låna Systerysters lägenhet)
Det har tydligen skett ett litet misstag, vi har (ännu) inte blivit bjudna till själva vigseln,
och inte heller till den efterföljande festen!
När jag tänker efter har jag inte hört något om möhippan heller! 
Såå, vi får väl trängas med pöbeln och andra ofrälse vid gator och torg, kan säkert bli väl
så trevligt. Naturligtvis måste vi ladda upp med flaggor, blommor och klä oss i våra finaste klänningar...
(inte att förglömma, liksom Kungaparet valde de unga tu min födelsedag som datum för sina resp vigslar)



Idag har jag skjutsat mamma tur och retur, ett par gånger till och med, till sjukhuset.
Hon har nu behandlat höger hand och arm, samt ena kinden. 
Vänstra handen och armen som behandlades för fjorton dagar sedan har läkt fint, och innan
sommaren ska resten av ansiktet få sin dos av det hela...
Om inte förr så efter det här kommer jag att tänka mig för minst två gånger innan jag pressar i solen...

Även idag hade jag förmånen att få umgås med Systrarna Bus, medan deras mamma var på 
"ett viktigt möte på jobbet" som Stora Bus sa när farmor ringde... 
Snusmumriken "hjälpte" mig, och körde mer eller mindre slut på småtjejerna!
De sparkade fotboll, lekte kurragömma (Lilla Bus avslöjade alla gömställen genom att ivrigt och snabbt
krypa efter den som gömt sig...). Vi hann också läsa högt ur en bra bok, dansa till rockklassiker m m...

Fortfarande känner jag mig så ovanligt pigg!
(törs knappt lägga märke till det, rädd det ska försvinna)!!
Blir överraskad när jag vaknar, relativt utsövd, och inte känner mig som ett totalt vrak!
Passar iallafall på att njuta fullt ut medan det varar!
(det är nog som det sägs, är man frisk önskar man sig massor av saker, är man sjuk har man endast
en önskning, att bli frisk)!


Systrarna Bus i bustagen...

Kommentarer

  • Eva säger:

    Flåt att jag inte stod för "pausunderhållningen" idag.... ligger hemma lite allmänt "svag" och mår inte som man ska, tro om du o mammsen klarade er ändå? Hoppas att mina arbetskamrater sköter sig, ja även när inte jag är där?

    Längtar till tisdag! Kraam

    2010-03-16 | 18:37:29
  • mo säger:

    Ja du har så rätt så...att vara frisk är ska man aldrig ta för givet...

    Ja de små barnen håller en pigg o alert :) Härligt att umgås med dem, man får höra så mycket kul..Som systers dotter (4 år) sa till min son genom skype. :Jag o pappa är sjuka i huvet...hihi, tror hon menade att de hade huvudvärk....kram

    2010-03-16 | 18:50:05
    Bloggadress: http://medaljongen.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Kolla med posten, kan hända har din inbjudan kommit på villovägar...? ;)



    Kram o ha en fin kväll!

    2010-03-16 | 19:51:44
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/
  • ejmis säger:

    Jag tror bara er inbjudan är lite sen ;)

    Härligt att höra att du mår bra =)

    Längrar tills vi ska träffas!!

    2010-03-16 | 23:54:58
  • ejmis säger:

    Avskyr stavfel ( läs slarv ) LÄNGTAR ska det såklart vara.

    2010-03-16 | 23:55:46

Kommentera inlägget här: