mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Bäst just nu...

Kategori: Vardag

är att Stora Bus ringde på dörren imorse, åter hos MormorMu!
Hon har redan hunnit hjälpa mig med disken, dammsugningen och att handla...
(självklart har lön utbetalts enligt gängse taxa)

Just nu har hon tagit rast framför en Mulle Meck-film,
(perfekt med videobutik i teven)
och har planer på att städa mitt kylskåp efter det...
Det är en flitig 4-åring jag snackar om!!

Min mamma kom över för en fika, hade med sig nygräddade bullar,
det slank gärna ner i städhjälpen, och mig också för den delen...
(bye the way, "glömt" väga mig, -igen)

Haft en trevligt telefonsamtal med söta Helena, tänk vilka goa vänner
man kan hitta via bloggandet! 
(som det känns som man känner på "riktigt" innan man ens träffats I.R.L)

Mammas bäddsoffa är såld och hämtad, flyttstädning beställd, och en del
andra små förberedelser inför flytten!
(passade på att boka min egen fönsterputs också, men det ska inte göras
förren gatan utanför är sopad, det brukar damma ordentligt då...)

Nu ska jag väl dra mig in till köket för att förbereda middagen, Stora Bus
önskade sig fisk, så det ska det bli...



MormorMu har en riktig vilodag medan lilla pigan fixar hushållsgöromålen....  ;-)
(hon har lovat komma en gång i veckan, när jag blir riktigt gammal, för att hjälpa mig med allt)

Kommentarer

  • ejmis säger:

    Du får gärna skicka fönsterputsarens telefonnummer till mig.

    2010-03-26 | 15:30:57
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Helena säger:

    Vad vårfint du har det här.=)

    Härligt när de är så hjälpsamma de små.

    Det brukar ju gå över ett tag men sen kommer det tillbaka.

    Jag har slöat hela dagen trots att jag inte haft någon liten piga.

    Hoppas verkligen att allt går i lås nu imorgon.

    Ska bli så kul att ses.

    Kram min vän!

    2010-03-26 | 18:23:55
    Bloggadress: http://vildaella.blogg.se/
  • Trolda säger:

    Låter som du har mycket att glädjas åt - HÄRLIGT!!! =D Önskar dig en fin helg! =D



    Trolda - kramar =D

    2010-03-26 | 18:48:40
    Bloggadress: http://trolda.blogg.se/

Kommentera inlägget här: