mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Har varit utkörd...

Kategori: Familj

ifrån mitt eget hem...
Snusmumriken fick "oväntat besök" igårkväll (en tjejkompis ville ses innan hon flyttar till huvudstan)
Så, jag packade lilla övernattningsväskan och tog en promenad till mamma och hennes gästrum,
det visade sig vara ett smart drag av mig, för när jag vaknade 10.30 (jaaa, jag sover lääänge)
bjöds jag på äggröra och bacon. Och kaffe! Vilken service!!

Mamma och jag tog idag en biltur för att kolla Vemdalsresenärernas hem. Tömma brevlådor,
kolla att det var varmt inomhus, mata och vattna kaninen osv...
Efter det blev det ett snabbt stopp på Birsta City, och djädrar va folk det var där en vanlig sketen söndag!!
Det blev inga inköp, men såg några snygga tunikor på Zizzi som jag ska prova nästa gång...

Vi stannade också till på vad som måste vara världens sämsta loppis! Inte en enda sak ville jag ha
därifrån, inte ens om det var gratis!
Scannade också av Fyndlagret, visst... där finns alltid något man vill ha, men de har lärt sig att
ta betalt... bra betalt... Vad sägs om 275:- för en ofräsch plasttermos?!

Jag försökte hjälpa våren lite på traven när jag kom hem. Hackade is utanför entrén, planen är
att göra det varje dag... balkongen har jag fått snö- och isfri nu, sonen har t o m suttit och fikat där!

Imorgon ska jag upp tidigt!! Jajamensan! Mamma och jag åker då till Vemdalen för att få i oss lite
fjälluft under en dag... Eftersom prognosen visar sol kommer vi nog sitta i varsin solstol utanför stugan!
Och så kan vi umgås med familjen, kanske se efter något barn om de äldre vill vara i backen?!
(det är bara Lilla Bus (9 mån) som inte åker slalom, så det blir ju inte så betungande...)


Hönapöna och Mormors Prins 


Prinsen igen, men nu med Lilla Bus.


Nu ska jag lägga mig och bläddra i kvällstidningarnas bilagor, (på "min" affär behöver man inte köpa
kvällstidningarna för att komma över bilagor), Aftonbladet Söndag, Expressens Sköna Söndag,
Lev & Bo, och sist men inte minst, Härligt Hemma.
Blir en lagom blandning av inredning, recept, mode och skvaller...

Kommentarer

  • Åsa säger:

    Vi har också fått vår altan snö- o isfri, så jag planerar en kopp kaffe där i eftermiddag! =)

    2010-03-08 | 09:11:40
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/
  • ejmis säger:

    Vilken loppis var "världens sämsta"?

    2010-03-09 | 11:35:10
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här: