mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

I´m back in town...

Kategori: Vardag



Nog stämmer ordspråket,
- Borta bra men hemma bäst!

Jag har verkligen haft det hur härligt som helst
under min lilla nöjestur till Ö-vik,
ätit otroligt god och vällagad mat (några recept kommer senare)
druckit goda martinis och röda viner,
pratat mycket och länge,
läst böcker, lyssnat på musik,
roats av en fars/teater,
sovit gott (och lääänge).

Nu är jag lyckligt och väl hemma igen,
bussresan hem kändes inte så tråkig och lång
eftersom jag hamnade brevid en trevlig dam,
och vi två hade ett givande samtal som räckte hela resan...



Märkligt egentligen att man kan träffa en helt okänd människa,
och direkt känna som om man känt varandra sedan länge!

Precis när jag steg av bussen här hemma
ringde Snusmumriken för att fråga var jag var,
han skyndade då ut för att bära in min lilla packning.
Dessutom hade han lagat middag till oss!
Kände mig verkligen välkommen hem!
Nu är jag slagit läger i soffan,
och här tänker jag ligga kvar ett bra tag...
Ska läsa en massa blogginlägg, enligt bloglovin nästan 80 stycken olästa...


Kylig bild på sparkåkande Prins



Kommentarer

  • Ingrid säger:

    Härlig helg med andra ord! Här känns det som jag kört fast i förkylningar och krassligheter. Men men ska inte klaga för mycket finns ju så mycket värre..

    Vad är väl en förkylning, hmm bara lite besvärlig suck!

    2010-03-01 | 19:59:00
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/

Kommentera inlägget här: