mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Igår...

Kategori: Hälsa vs Ohälsa

insåg jag plötsligt att någon försvunnit ur mitt liv!

Någon som varit min följeslagare i många år,
någon som ställt till en hel del problem genom åren,
någon som också retat mitt humör rejält emellanåt,
någon som bråkat, plötsligt och häftigt, med mig,
någon som tvingat mig lämna återbud till många trevligheter,
(och för all del även måst ändra en del mindre trevliga saker också...)
någon som gjort mig osäker i många situationer,
någon som ofta skrämt mig och fått mig att gråta,
till och med tvingat mig till långa och obehagliga läkarbesök/undersökningar!
(och aldrig fått någon riktig diagnos, teorierna har varit många...)
någon som jag vant mig vid...

Och som nu tydligen lämnat mig!
Förhoppningsvis för alltid...

Har inte ens märkt NÄR jag tappade min YRSEL!
Först igår insåg jag alltså att det måste varit ett tag sedan sist!
(kan det vara ett par veckor sedan till och med)?!
Jag har ju känt att sjukdomskänslan försvunnit mer och mer, men jag har faktiskt inte
reagerat på att jag inte snurrar runt, eller att världen snurrar...
(haft flera sorters yrsel samtidigt, det har varit lite av en gåta för läkarna)
Märkligt att jag inte "saknat" snurret förren nu, eftersom det ändå varit rejält svåra problem!
(har t ex inte gärna burit barnbarnen av rädsla för att tappa dom)

Jag är just nu såååå djäkla glad och tacksam!!!



Du trodde väl inte att det var något mer spännande som stuckit ifrån mig?!!?



Kommentarer

  • Åsa säger:

    Vad härligt! Hoppas det håller i sej! =)

    2010-03-28 | 09:36:44
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/
  • Camilliondollar Baby säger:

    Åh, va skönt för dig.



    Kram

    2010-03-28 | 10:55:43
    Bloggadress: http://blogglosacamilla.blogg.se/
  • Helena säger:

    Vad härligt att yrseln är borta.

    Kan du inte ta med det du ville plasta in och komma till mig en dag.

    Det blir inget stort kakfat men en latte och en köpekaka kan jag bjuda på.=)

    Ha en skön sönda vännen!

    Kram

    2010-03-28 | 11:45:19
    Bloggadress: http://vildaella.blogg.se/
  • Tossan säger:

    Underbaraste du... vad glad jag blir för din skull!

    Håller alla tummar o tår för att du "snurrat" färdigt nu!

    Vad bra att du kom på själv vad jag menade med Tv-tävlingar... blev lite orolig där *Ler



    Kramen/Tossan!

    2010-03-28 | 11:49:12
    Bloggadress: http://tokigtossa.blogg.se/

Kommentera inlägget här: