mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Liten sammanfattning...

Kategori: Vardag

av en grå, blaskig och händelselös måndag...

Eftersom jag varit lite för lat för att passa bokbussen ett tag nu
tog jag idag en tur till biblioteket på Kulturmagasinet för att lämna igen
mina mycket försenade låneböcker, 13 st...
Väntade mig dryga böter, men inte alls! Inte en spänn!
(verkar vara ytterligare en förmån för bokbussens besökare)
Jag rafsade även åt mig 2 nya böcker, men det gick nog lite för snabbt
att välja ut dom, verkar inte alls vara i min smak...

Så ikväll blir det korsord som kvällslektyr!
(jag tillbringade en del tid i Spanien/Solkusten för några år sedan, där lärde jag mig
att uppskatta pensionärsgörat korsordslösning... Är man gammal så är man)
Min mamma konstaterade idag att jag börjat bli mörkhårig,
(ALLTID varit blond förut, länge på naturlig väg, men på senare år med slingor)
och att jag säääkert skulle bli GRÅhårig snart!!! Typ imorgon!!
(ännu så länge inte ett enda grått strå, men nu har morsan siat...)

Jag tvättade som lovat bilen idag, på både in och utsida. Mycket välbehövligt! 
(vad otroligt mycket grus som dras in den här årstiden)
Jag tog sedan en promenad till Hemköp för att handla något att stoppa i mun & i kyl,
tog ytterligare en promenad till affären, hade glömt köpa snus till Snusmumriken...
(något som jag hade lovat göra, och löften ska man väl hålla så gott det nu går....)


Snusmumriken som liten fotbollsspelare
(även om jag fortfarande får kramar av honom
ofta ofta, så kan jag litegrann sakna de där
barnkramarna! Nu är det ju en karl med stora
muskler som håller om mamma, då var det små
tunna spinkiga armar som klamrade sig runt mig,
som en liten apa som inte ville släppa taget)


Fick ett mycket tråkigt besked, en vän har idag blivit inlagd på Hospice!
Så sent som i slutet av oktober var vi ute och åt på Stadt,
då mådde hon så bra!
Djäkla förbaskade sjukdom den där cancern!!!
Man vet inte vem som drabbas, eller när man drabbas, eller varför man drabbas!
Hoppas verkligen hon slipper ha smärtor!

Min släkting G, som berättade om vår sjuka vän, har jag ikväll chattat med på FB,
tänk att hon ännu inte varit till mig i min "nya" lägenhet...

Nu var jag väl smart G?! Jag vet ju att du läser här, så nu fick jag in en liten pik  ;-)

Kommentarer

  • Helena säger:

    Ja cancer är en djävulsk sjukdom.

    Gråa hår har jag redan så det behöver jag inte bekymmra mig över längre.=)

    Jag har en massa böcker så kom hit nästa gång du har en tråkig dag så ska du få lite läsbart med dig hem.

    Korsord är inte så dumt det heller.....bra för hjärnan har jag hört.=)

    Ha en skön dag min vän!

    Kram

    2010-03-30 | 10:13:13
    Bloggadress: http://vildaella.blogg.se/
  • ejmis säger:

    Tråkigt att höra om din vän =(

    Kram!

    2010-03-30 | 14:50:26
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Camilliondollar Baby säger:

    Tråkigt med din vän.



    Kram

    2010-03-30 | 19:23:28
    Bloggadress: http://blogglosacamilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här: