mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Kycklinggryta...

Kategori: Mat & Dryck

Kylskåpsrensning på mitt sätt...

I ugnsfast form plöser jag ner klyftad potatis, lök, paprika, bitar av morötter, broccoli, tomat m m..
På det lägger jag några kycklingdelar och kryddar med balsamicovinäger, salt, peppar och örter.
(jag tar det som finns, värre än Kajsa Warg..)

In i ugnen till kyckligen är ordentligt genomstekt.

Serveras gärna med tzatsiki (den färdiga med Grekiska gubben på burken är jättegod)!




Medan middan sköter sig själv i ugnen kan man ägna sig åt att läsa bloggar...

Kommentarer

  • Lillaviola säger:

    Följetången Viola...=(

    F-kassan är inte nöjd med det läkaren skrev,meddelade hon. Skriver han vad som gör mig begränsad,pga av fibron,får jag förlängt.



    Men det har han gjort,men inte tllräckligt bra.

    Men jag hade väl inte väntat mig ngt annat...



    Fnissar lite ändå,för just nu ids jag inte vara arg idag.Orkar inte mera huvudvärk och sånt.



    Kramkram ( ps.Klart mormor kan uppmana till skolk om det är en resa på G. Men en mamma borde väl inte göra det;-))

    2010-03-11 | 17:33:02
    Bloggadress: http://lillaviola.blogg.se/

Kommentera inlägget här: