mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Nya friska tag...

Kategori: Vardag

och ny vecka...

Jodå, jag orkade se båda dokumentärerna igår innan Mr Blund kom.
Grät en skvätt till programmen, vilka människoöden!
Imponerades stort av den fantastiska personalen!!
Vilken gåva att kunna bemöta människor på det otroliga sätt
som dessa personer gjorde!
Empati, klokhet, kunskap, erfarenhet m m... Allt hade den personalen!

Snusmumriken kom tydligen hem vid sjutiden imorse, duschade och
stökade på.
Jag sov, hörde inget!
Vid halvelva hade han ringt på dörren, flera gånger, han hade varit
på gymmet och glömt nyckeln...
Jag sov lugnt vidare!
Men när han till slut ringde mig mobilen lyckades jag få upp dom gröna...
(och dörren, så ungen kom in)

Jag är väl inte direkt pigg och alert nu heller, men iallafall skapligt vaken!

Det enda jag fått gjort idag är att ringa Telia för att säga upp Säsongskortet,
slutspelat för Timrås del, och då känns det som onödig lyx!
(och framför allt, onödig kostnad)
Borde nog kolla igenom hela programutbudet, har säkert över 100
kanaler, och ser på SVT, 3:an, 4:an och 5:an... 

Ska strax ta en tur ner till macken för att sanera bilen inför morgondagen,
i övrigt blir det en väldigt luuugn och fridfull dag...
Det är ändå stor skillnad på att vara trött och att känna sig sjuk,
och jag är just bara skittrött!
Just nu tror jag starkt på en framtid som en pigg, glad och frisk MormorMu!!

Tänk att det är Påskveckan!!
(och ingen strejk för handeln blir blir det då, så vi kan shoppa...)
Jag har inget alls planerat inför helgen, men det är en speciell helg,
en vårkänsla liksom!
(förr tillbringade vi alltid den helgen i fjällen, minns känslan när man
kom hem igen och våren hade anlänt under tiden...)

Helgen efter Påsk däremot har jag lite kul på gång, då kommer min vännina
ifrån Ö-vik ner, och det är äntligen dags för After Dark showen!
(märkligt att man tvingas köpa biljetter nästan ett år före det är dags för
konserter och shower, man hinner nästan glömma vad som väntar...)



Kommentarer

  • Helena säger:

    Visst har det varit en givande dokumentär....sluten avdelning.

    Jag är som du väldigt trött men till stor del beror det på min sjukdom.

    Trist men så är det.

    Idag shoppade jag i allafall de där sköna jeansen jag sett på Zizzi.

    Helt underbara.....åk dit och köp ett par vännen medans de finns kvar.

    Massor med kramar till dig!!

    2010-03-29 | 15:13:00
    Bloggadress: http://vildaella.blogg.se/
  • Helena säger:

    Ja det måste du.=)

    När du då ändå är i krokarna så kanske du har tid att ta en fika med mig och vovvarna.=)

    Kram!

    2010-03-29 | 17:42:34
    Bloggadress: http://vildaella.blogg.se/

Kommentera inlägget här: