mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Om ett gott skratt...

Kategori: Familj

förlänger livet, kommer jag efter dagens alla goda skratt bli väldans gammal...
När man umgås med en snart 6-årig kille, Mormors Prins, blir det lätt så!

När vi åt middag tillsammans var Snusmumriken allvarligt oroad över att Prinsen
nallat i Mormors barskåp...
Prinsen snackade oavbrutet i minst 45 minuter, om allt och ingenting.
Det roligaste var att han inte alls menade vara rolig,
för honom var det allvarliga saker som avhandlades.
Som tur var hade både jag och Snusmumriken möjlighet att dölja vara leenden
(jaa, ibland rena gapskratt, men inget som Prinsen uppfattade rörde honom...)

Vi har också hunnit med en rejält lång sparktur, då var det Prinsens tur att asgarva!

Alla småbilar har åkt runt runt i lägenheten, och min runda matta fungerade utmärkt
som rondell... Det är bara fantasin som sätter gränser!

Nu sitter Prinsen och Snusmumriken och tittar på hockey, brevid mig och min laptop.
Det har varit helmysigt att umgås hela dan, bara vi...
Det måste vi absolut göra om strax!



Att Prinsen älskar bilar, och allt med motorer, syns väl här när
han kramar sin 4-års present... Kärlek!

Kommentarer

  • Nilla säger:

    Ja det kan man kalla för kärlek. Underbar bild, på en fin Prins.

    Kram

    2010-03-05 | 13:22:14
    Bloggadress: http://nillasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här: