mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Ibland behövs...

Kategori: Lycka!

något av en rivstart för att få lite fart på en morgonseg och något stel MormorMu...
Så var det idag, och det var en väldans tur det! 
För vilken fantastiskt trevlig dag jag haft!!
Helena  och jag åkte för att besöka Annica i hennes nya fina och ljusa lägenhet.
Jättemysigt att kunna sitta i lugn och ro för att samtala, om stort och smått,
om ditten och datten, om trams och allvar...
Nya, men goa, vänner som presenterats för mig av blogg.se!

Hos Annica bjöds vi det mest välfyllda kakfat jag sett på år och dag,
- och hembakt var det! Mmmmm!

Jag fick även en liten liten insyn i hur tillverkandet av vackra kort sker,
något som båda tjejerna har som hobby och stor kunskap om!
(titta in på deras bloggar och se exempel på deras skapande)
Det är nästan så jag blir sugen att börja pyssla själv...

På väg hem passade jag på att titta in hos Systrarna Bus,
bl a för att kika på Lilla Bus nybyggda rum.
Stora Bus rum ska målas och tapetseras om, och tjejen har bestämda
åsikter om färger och inredning... Blivande inredare?!
Efter att ha kramat, pussat och snusat lite på töserna åkte jag så hem,
helnöjd med dagen!

Mormors Prins har tillsammans med sin pappa och morbror besökt motormässan idag,
och Hönapöna är på party ikväll...
Men nu MÅSTE vi hitta en ledig dag att träffas på! Längtar såååå!!!


Snusmumriken och jag har nu ätit lite wookat, han är på väg ut på "äventyr",
och jag ska ta plats vid teven, en bit god ost och några päron står beredd
som lördagsgodis...
(och jag glömmer naturligtvis inte att släcka belysningen vid 20.30)


Lilla Bus vilar en liten stund...


Kommentarer

  • Helena säger:

    Tack vännen för en jättetrevlig dag.=)

    Men hördu du min sköna jag är helt säker på att du också kan göra fina kort.

    Du måste bara våga prova.

    Vid mitt pysselbord finns det alltid plats för dig vännen.

    Kram

    2010-03-28 | 11:48:09
    Bloggadress: http://vildaella.blogg.se/

Kommentera inlägget här: