mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Synden straffar sig själv...

Kategori: Hälsa vs Ohälsa

och är man (läs:jag) ute och slarvar (läs: fjällresa) ena dagen
får man sota för det dagen efter...
Så är det!!

Idag gör jag inte många knop,
har varit och länsat döttrarnas brevlådor igen,
och kört igenom biltvätten.
That´s it!
(hoppas jag orkar ta mig ut till Bokbussen ikväll, bokhögen är snart tom igen...)
Mer blir det förmodligen inte idag,
ligger på soffan och fullkomligt skakar
både inombords och så det syns.
Speciellt armar och händer flyger som lärkvingar...
Värk så in i bängen har jag också!
(nu för tiden blir jag inte så upprörd av såna här dagar, det är ju ingen idé,
det till och med förvärrar saken. Det är så här det är för mig, bara att gilla läget liksom)!

Men det är värt det!
För det var en härlig dag igår!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: