mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Härliga lördag...

Kategori: Familj

Började naturligtvis dagen med att sova ut ordentligt, till halv elva så där...
(du som känner mig nu vet att jag är en riktig latmask på morgnarna)
Snusmumriken och jag lallade omkring i godan ro, åt lite frukost och gjorde oss iordning,
för att sedan bli hämtade av svärsonen O.
Vi hade en helmysig eftermiddag tillsammans med Systrarna Bus och deras föräldrar.
Vi hjälptes åt att laga middag, helstekt fläskkotlett, rostade grönsaker, potatis och pepparsås.
Superdupergott!!
Annars var det emellanåt lite halvrörigt, det installerades program i nyinköpt dator,
det klipptes hår, det lektes, det sågs på sport, och det lagades alltså middag...
Och om jag uttrycker mig så här, ingen av oss är väl direkt tystlåten...

Dessutom håller B på att skriva ett 17-veckors schema åt 18 personer,
eller om det var tvärtom?! En del jobbar deltid, en del heltid, en del bara nätter,
en del bara helger, en del ska ha en del av varje så att säga.
Hur hon ska få till det i denna "röra" vete sjutton!
(hon är fortfarande mammaledig så hon gör det hemma som en extrauppgift)

Stora Bus kan överraska en ordentligt med sina minnen. Idag påminde hon mig om när
jag dammsög tangentbordet på min laptop och en tangent sögs in i maskinen,
och att vi fick riva upp dammsugarpåsen för att hitta den lilla knappen bland allt damm.
Hon var kanske 2 år då! Och nu närmar hon sig 5 årsdagen!
Jag som knappt minns vad jag gjorde igår...

Hon påminde mig också om ifjol när vi gick för att plocka påskris och jag sjönk ner i snön
med båda benen ner till ljumskarna. Och när jag försökte ta mig upp försvann båda armarna
samma väg... det var till att kravla sig och rulla ut på "fast mark" igen!
Och då upptäckte vi att mobil och sekatör låg kvar begravd i snön...
Klart hon minns det!  ;-) Och påminner mig om det... skrattandes!
(fast lite läskigt tyckte hon det var, för hon var rädd jag skulle ramla ner i ån som var så nära)

Lilla Bus tog ett par steg idag, kryper annars mest omkring och säger sitt namn,
- och letar efter sin mamma! En riktig morsgris! Där B är där är Lilla Bus strax brevid.
Stora Bus har alltid varit en pappagris, så det är jämnt lopp...


Hon ser ut som en docka, lilla Bus, hon är liten och späd, det ser nästan
lustigt ut när hon kryper, står och försöker gå. En miniatyrmänniska...

Snusmumriken och jag kom hem lagomt till den otroligt viktiga matchen,
- skulle Timrå gå till slutspel? JAAA, det skulle de!!
Mycket jubel blev det framför teven!

Nu väntar sängen och deckaren. Och det är redan söndag! Undrar hur den blir...

Kommentarer

  • ingrid säger:

    Låter som vi har stora "bullriga" familjer båda två, ha, ha. Tror dotterns pojkvän hade lite svårt i början var inte van vid så mycket prat och gemenskap

    2010-03-14 | 09:49:46
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/
  • Camilliondollar Baby säger:

    Haha...har du också lyckas dammsuga upp en tangentknapp. ;) Skönt att man inte är ensam...



    Låter som en härlig dag.



    Kram

    2010-03-14 | 10:14:28
    Bloggadress: http://blogglosacamilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här: