mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Ååå maj gadd...

Kategori: Familj

vad otroligt mätt jag är...

Har ätit en riktigt god söndagsmiddag i Galtström
(mer om platsen i slutet av inlägget)
tillsammans med barn, barnbarn, svärsöner, mamma och svärsonen O:s föräldrar.

Vi åt och drack så otroligt gott, känns som magen ska explodera!

Jag valde oxfilé
(medium rare) med (riktigt stark) pepparsås,
till det drack jag Jacobs Creek röda...
(jodå, nu har man sonen som privatchaufför...)
Till dessert blev det pecanpaj och kaffe. Mums!

Till och med Lilla Bus åt riktig mat, pannkaka med grädde och sylt,
det såg ut att vara gott det också! Första restaurangbesöket för henne!
Och i morgon firar hon sin första födelsedag  ;-)

En fantastiskt trevlig eftermiddag med mina nära och kära!! Tack!
Och ett extra stort TACK till mamma som bjöd oss alla!!




Hönapöna har fått in sin mat...


Och Lilla Bus väntar på sina pannkakor...


Galtström ligger 3½ mil söder om Sundsvall, efter den s.k Jungfrukusten...

Galtströms bruk är ett byggnadsminne av riksintresse som ägs och förvaltas av SCA.
Bruket är Medelpads första, största och sista järnbruk.
Masugn, rostugn, gjuteri, smedja, brukskontor, museum, ånglok och mycket mycket mer.

Ett besök här har något för alla:

  • Guidade visningar
  • Galtströms Café & Restaurang
  • Kor, lamm, höns och kaniner i hagen
  • Havsbad
  • Fiskemöjligheter i såväl ån som havet
  • En av distriktets populäraste bröllopskyrkor
  • Klassiskt svenskt midsommarfirande

Kommentarer

  • Åsa säger:

    Härligt!

    Längesen jag var ut och åt fint...

    2010-05-23 | 21:53:03
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/
  • Frida säger:

    Åh va fin elin va i tröjan och halsbandet och armbandet hon fick va mig : ser ut som hon har på sig ny sminket oxå :) mysigt ni måste haft det :)

    2010-05-23 | 23:14:07
    Bloggadress: http://fridiiishaglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här: