mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Äntligen är det dags...

Kategori: Vardag

för frisörbesök! Mycket välbehövligt!

Har bokat tid för hårklippning och noppning/färgning av bryn,
men funderar starkt på det här med slingor...
Har inte gjort något åt färgen på 3½ år, så det är alltigenom min
egen hårfärg nu... Inte mycket av blondinen kvar, möjligtvis mellan/mörkblondinen...

När jag kommer ut från frissan och är stylad brukar frisyren se ut så här...


(googlad bild, det är INTE jag, men frisyren är lik min stylade...)

När jag själv ska fixa till frisyren blir det mer så här...



(om den här bilden är googlad eller inte får ni gissa...)

"Före och efter" bilder, - fast tvärtom liksom...

Bäst jag försöker sova nu, så jag inte missar tiden på salongen!

Kommentarer

  • Maddie säger:

    Klart du ska göra slingor! Min mamma är liksom blondin på nåt sätt ;-) Kram!

    2010-05-19 | 08:08:19
  • Helena säger:

    Jättesnyggt men du ser inte alls ut som på den nedre bilden någonsin.

    Slingor är snyggt men jag är alltid skeptisk till det den här tiden när håret bleks ändå.

    Det blir lätt hemst slitet.

    Jag har alltid varit blond men i tonåren började jag mörkna lite.

    För ca 10 år sen testade jag att tona håret brunt och insåg att blont inte längre var min färg.

    Jag blir så vansinnigt blek....konstigt eftersom jag alltid varit blond men tydligen förändras man med åren.

    Lycka till hos frissan vännen!

    Kram

    2010-05-19 | 08:21:40
    Bloggadress: http://vildaella.blogg.se/
  • Camilliondollar Baby säger:

    Själv färgar/slingar jag mitt hår ungefär en gång i halvåret. Brukar bli vid nyår och efter sommarsemestern, eftersom det oftast bleks i solen.



    Kram

    2010-05-19 | 18:28:16
    Bloggadress: http://blogglosacamilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här: