mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Lååång dags...

Kategori: Vardag

färd mot natt...

Tvättstugan nyttjade jag mellan 07-14.30 + torktid...
(mycket spring i trappor blev det...)
Som om inte det var nog blev det lite dubbelt arbete,
hann nämligen hänga ut tvätt för torkning i sol och vind.
Fnys! Ropa inte hej innan tvätten är torr!
Hann knappt vända ryggen till innan mörka moln dök upp från
ingenstans! Täckte hela himlen!
Bara att bära in skiten tvätten igen och hänga i torkrummen...
Fortfarande har jag täcken, kuddar och några småmattor kvar
i tvättberget.
Det får bli ett pass på lördag också!

Har städat trapphus och tog även cykelförråd och korridorer.
Vad är det för fel när man inte orkar ta upp godispapper eller
annat som man "tappar"?!
Vi vill väl alla ha det fint omkring oss?!
(det är roligt att göra något extra, för min hyresvärd ser och uppskattar
verkligen allt. Och emellanåt kommer små trevliga bevis på det också...)
Fint omkring oss... för mig osökt in på min egen lägenhet...
Fortfarande inte helt klart efter Snusmumrikens inflyttning,
så imorgon blir en innedag med dammtrasor och sladdkäpp
som sällskap!
(varifrån kommer allt damm egentligen)?!

Snusmumriken har ikväll åkt till Stockholm, och natten mot söndag
åker jag till Gotland. Dags att börja tänka på vad man ska ha med sig dit...
(tro inte ni klarar er, datorn och bredbandet ska med)!

Lite snurriburri är jag allt, lyckades med konststycket att trycka fel kod
3 (TRE) gånger på bankdosan, så nu är den lilla svarta tingesten spärrad!
Är det inte det ena så är det det tredje...

Nu ska jag trycka i mig några piller och göra mig klar för sängen...

Nattinatti raringar!

Kommentarer

  • Trolda säger:

    Men så flitig du varit! =D Hahaha.....känner så väl igen mig när man hänger ut tvätt i tron om fint väder...och så som från ingenstans dyker de upp - regnmolnen...bara att lassa in det igen...inte så kul, men lite VÄDRAT blev det ju iallafall...;-) Ha en fin helg!



    Trolda - godmorgon! =D

    2010-05-28 | 08:06:31
    Bloggadress: http://trolda.blogg.se/

Kommentera inlägget här: