mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Man ska inte...

Kategori: Vardag

ropa hej förren man är över bäcken,
eller som i mitt fall, - innan förkylningen är över!

Igår kände jag mig relativt pigg,
imorse vaknade jag med feber igen, och rejält ont i halsen.
Tro mig, nu är jag väldigt less på skiten!

Stora Bus och jag tryckte iallafall i oss frukost modell hotellvariant,
ägg, juice, te, goda pålägg och bröd.
Strax efter det åkte Buset hem, hon skulle hjälpa pappa Bus med
tvätt av bilar, krattning av gräsmattor m m...
(tror nog hon saknade Lilla Bus lite också...)

Hönapöna och Mormors Prins deltar idag på öppet hus på deras friskolan,
så något besök av dom blev det inte...
Dessutom jobbar deras pappa på ett annat öppet hus idag.
Värst vad många hus som är öppna idag då ;-)

Även dagens loppisrunda med
Ejmis blev flyttad, ev till nästa helg,
hoppas att
Tossan har möjlighet att följa med då! Vi måste ju inviga
henne i den fantastiska loppisvärlden!! 

Nu ligger den här lördagen och söndagen med andra ord helt oplanerad framför mig...
Till att börja med blir det lite snurrande runt bland favoritbloggarna för att se vad
som händer där. Och jag har fortfarande några låneböcker kvar att läsa innan
bokbussens besök på tisdag. Med filt runt kroppen, och något varmt i koppen,
borde även en förkyld kvinna i sina bästa år tordas sitta på balkongen för att läsa?!





Kommentarer

  • Åsa säger:

    Trist när man blir sämre igen, just när man troddeman skulle bli bättre...

    Hoppas du kryar på dej snart nu, och ta hand om dej!

    2010-05-08 | 12:38:06
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/

Kommentera inlägget här: