mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Vaknade med...

Kategori: Familj

blixtrande huvudvärk, som jag absolut inte trodde kunde bli värre...
Så fel jag hade, det kunde den visst det!

Snusmumriken ringde nämligen ifrån körkortsstaden,
fullständigt bubblande av planer som jag knappt stod ut att lyssna på.
(det är svårt hänga med i ett intensivt samtal, där ena parten
brinner av iver och den andra kniper ihop ögonen för att skallen
håller på att spricka, och även kniper igen käften med sina åsikter,
han är ju faktiskt myndig, och gör alltså som han vill ändå...)

Han åker till en tjej i Stockholm på fredag direkt efter skrivningen,
åter i Mora på måndag alt tisdag. Så mycket fattade jag...

Han funderar på att köpa en bil där nere på onsdag efter uppkörningen,
och det var här min huvudvärk tog sig till oanade höjder...
Han ska alltså förhoppningsvis klara körkortet på morgonen,
efter det köpa bil och direkt sätta sig och köra dryga 30 mil hem...

Giv mig styrka!
(och kanske även något lugnande)

Små barn, små bekymmer. Stora barn, stora bekymmer...
Vuxna barn enorma bekymmer!!


Men han är allt bra go min Snusmumrik! Ändå!

Kommentarer

  • Gun säger:

    Skönt att man får skratta när man läser din blogg,du är bara för BÄST att skriva. Idag har jag bestämt mig för mitt nya boende UNDERBART. Flyttar så fort som möjligt,börjar med en etta med sovalkov den är på 53 kvm. UNDERBART, KRAMKRAM o Trevlig Helg.

    2010-05-12 | 15:44:32
  • Gun säger:

    Det blir på vivstavarv i närheten av Malin o Kira-li. Det blir UNDERBART;))

    2010-05-12 | 16:46:40
  • ejmis säger:

    Skickar en styrkekram.

    Krya på dig!

    2010-05-12 | 16:54:06
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Fast visst är det rätt härligt, deras inställning? De är ju odödliga och allting går... jag önskar själv att jag var lite mer sån. Ja, alltså jag, inte mina barn! ;)

    2010-05-12 | 18:03:31
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Hej!

    Ett litet tips!

    Om du gillar tv så finns det en nystartad tvsida som heter:

    http://tvminnen.blogg.se

    Du kan själv vara med och tycka till och påverka vad det ska stå om där.

    2010-05-12 | 19:02:23
  • Camilliondollar Baby säger:

    Vuxna barn = inga bekymmer för dig, för då är de så stora att de får klara sig själva. ;)

    2010-05-12 | 23:41:41
    Bloggadress: http://blogglosacamilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här: