mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Äntligen...

Kategori: Vardag

kom den då, den efterlängtade, - SNÖN!

Vaknade vid 3-tiden i natt,
och kände att det var något annorlunda,
stapplade fram till balkongen för att kika ut...
Det var så tyst!
(det är det inte nu, traktorer på varenda gårdsplan och ute på gatan...)


Inga mängder ännu, men det fortsätter att falla snö...


Tog en tur förbi medicinskåpet, morgondosen intogs och sedan kröp jag
till sängs igen...
(Jag äter INTE all medicin nu, har kvar av alla kurer jag åt fram till i somras,
har en fix idé att om jag lämnar in alla burkar så måste jag börja äta allt igen..
Sååå, - jag avvaktar)!



Ta det lugnt ute i trafiken idag kära vänner!!!

Kommentarer

  • Erika säger:

    Här började det snöa i går eftermiddag och har hållit på sedan dess. Det lyser upp så fint där ute med allt det via. När snön faller blir det en tystnad man kan tar på.



    Ofta kan jag jag cortisonet vid femtiden på morgonen, gör det ont då åker pillret ner också. En del säger att man ska tar det på morgonen när man vaknar, men jag lyssnar inte på det örat. Har jag ont och inte står ut då är det bara en sak som gäller.



    Har nu en riktigt bra dag i snölandskapet.

    2010-11-10 | 10:18:34
    Bloggadress: http://mintidmittliv.bloggplatsen.se/
  • Linda säger:

    usch då vilket medicinskåp. Du verkar rustad för det mesta...



    Då fick ju ni snö bara några dagar efter oss.. återstår att se om den stannar...

    2010-11-10 | 13:55:06
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • mammakero säger:

    Usch vad mycket mediciner! Jag förstår verkligen varför du inte vill äta så många tabletter varje dag! Det är ju deprimerande när man ser massorna så!

    Här har det snöat ordentligt igår...

    2010-11-10 | 18:09:43
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här: