mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Måndagen har hittills...

Kategori: Vardag

mest tillbringats i viloläge...

Först blev det något av en rivstart,
Snusmumriken ringde strax före åtta,
bilens bromsar hade frusit och han stod
mycket olämpligt mitt i gatan med den...

Med gemensamma krafter löste vi problemet,
han gasade snabbt iväg mot jobbet,
och jag drog vidare till Hälsocentralen för
provtagning...
(vissa värden var lite knasiga vid förra proverna,
men inget direkt allvarligt...
Dessutom vet jag nu VAD jag ska göra när jag mår
skit och temporalisen/polymyalgian får skov,
men inte direkt akutläge ändå...
In med 80 mg cortison/dag och snabbt boka tid med min läkare)

Efter den kyliga (- 14 gr) lilla utflykten var det
skönt att komma hem till stugvärmen.

Helgens utsvävningar hade tydligen tröttat
ut mig lite, för jag blev kvar under filten...

Ska dra mig upp för att fixa lite att äta,
men det blir nog ännu mer vila efter det  ;-)

Lägg märke till, - jag är bara trött,
och har den vanliga värken,
- inte vrålsmärtan och sjukdomskänslan
som jag brukar få så snart jag gjort något!

Just nu tror jag starkt på tillfrisknande  :-)



Kommentarer

  • Åsa säger:

    Härligt att du börjar må bättre!!



    Kram kram!

    2010-11-22 | 19:45:18
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/
  • Nilla säger:

    Stackars snusmumriken. Tur du kunde göra en utryckning. Förstår att det blev sängläge sen. Polymyalgia, det hade min mamma, inte roligt. Krya på dig så gott det går.

    2010-11-22 | 22:47:17
    Bloggadress: http://nillasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här: