mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Jag har fått en...

Kategori: Awards

trevlig award av Ejmis...

Cherry on top award!


Tack så jättemycket vännen!







Regler:

1. Tacka den du har mottagit priset ifrån
2. Kopiera awarden till din blogg.
3. Berätta vilka 3 författare du räknar bland dina favoriter
och nämn en favoritbok per författare.
4. Skicka awarden vidare till 5 mottagare som du tycker
förtjänar den.


Tre författare?!
Jag har MASSOR av favoriter...
Har alltid minst en bok på gång,
hittar för mig "nya" författare och läser då gärna allt utgivet
av honom/henne...
Andra författare går jag bara och väntar på ska komma med nytt.

Beställningslistan till bokbussen fylls på var och varannan dag...

Men nu skulle det vara tre stycken,
så jag nämner de första som dyker upp i minnet  ;-)



Jonas Moström
, född 1973, är författare och läkare och kommer
ursprungligen från Bräcke i Jämtland.
Han debuterade 2004 med thrillern Dödens pendel.
Uppföljaren Svart cirkel kom 2006 och erhöll en guldpocket för över
50 000 sålda exemplar.
Moströms tredje roman Hjärtats mörker utkom 2008.
Rymd utan stjärnor, som tar upp ämnet aktiv dödshjälp,
utkom 2009 på Lind&CO.
2010 utgavs Mirakelmannen.
Alla har av mig fått högsta betyg, så otroligt spännande och med
karaktärer man lär känna och tycka om...

Just nu skriver han på sin 6:e deckare i serien som handlar om
Sundvallspolisen och utredaren kriminalkommissarien Johan Axberg
samt läkaren Erik Jensen.


Majgull Axelsson
växte upp i Nässjö, och utbildade sig till journalist
i Poppius journalistskola.
Som journalist verksam med arbetsmarknad och ekonomi, 
men även arbetat vid utrikesdepartementet.
Hennes första böcker var sakprosa, och handlade om problemen med
barnprostitution och gatubarn i tredje världen, samt fattigdomen i Sverige.

Hon debuterade som romanförfattare 1994 med Långt borta från Nifelheim,
och har därefter skrivit flera romaner, som blivit stora framgångar.
För sitt författarskap har Majgull Axelsson blivit flerfaldigt belönad,
bland annat med Guldpocket för säljframgångarna med Aprilhäxan,
och Augustpriset för samma roman.
Rosario är död, är ytterligare en oerhört stark roman.
Överhuvudtaget kan jag säga att har man läst hennes böcker
glömmer man dom inte i första taget...


Marika Cobbold Hjörne
, är en svensk-brittisk författare, född 1956,
med ursprung i Göteborg, men bosatt i England sedan länge.
Hon skriver på engelska, men hennes böcker översätts till svenska.
Guppy till kvällsmat är en av hennes böcker som jag läst flera gånger,
om maken som drar med sekreteraren, om mamman som har tvångstankar,
och inte minst om mormor som blir senil och behöver hjälp...

Så återstår att skicka awarden vidare,
och det gör jag till...

Tekla Maräng
Hanna
Lotta
Marie Louise, som har en härlig tävling på gång i sin blogg! Fint pris!
Nilla

Lycka till  ;-)

Kommentarer

  • Marie-Louise säger:

    Å tack jag ska genast försöka fixa fram 3 bra svar :)

    2010-11-27 | 12:41:24
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • Marie-Louise säger:

    Å nu är den klar :)

    Trevlig helg.

    2010-11-27 | 14:34:14
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • Marie-Louise säger:

    Förlåt, nu känns det som om jag kommentars spammar, men jag glömde en sak ;)



    Tack för dina tips. Det var två nya bekantskaper för mig. Och Majgull Axelsson, ja henne gillar jag också. Rosario är död får mig att må så dåligt. Jag har läst den 2 gånger och mår lika dåligt och blir lika förbannad och ledsen varje gång. Usch den är hemsk och jobbig att läsa, men viktig.

    2010-11-27 | 14:47:19
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • Lotta säger:

    Åh tack snälla ....fixar i morgon

    Kram

    2010-11-27 | 20:46:56
    Bloggadress: http://findmyplace.blogg.se/
  • Hanna säger:

    Kul :) Fast jag tror jag tar det i morgon, då jag ska göra massa annat via datorn. Just nu sitter jag bara och kikar runt lite.



    Hoppas det är bra. Kramar.

    2010-11-27 | 22:28:24
    Bloggadress: http://medvetennarvaro.blogg.se/

Kommentera inlägget här: