mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Det är ingen mening...

Kategori: Funderingar

med att höra en inre röst,
eller få en inre uppmaning,
- om man inte följer den...

När jag blivit på det klara med att det är något jag behöver
för att förbättra mitt liv,
mår jag inte bättre förren jag tagit itu med saken...
Skjuter jag upp det mår jag bara dåligt,
och så småningom kommer jag att vilja hitta ett enklare,
mindre jobbigt sätt att bli av med olustkänslan.
Då löper jag risk att återfalla i gamla destruktiva vanor.

Jag lär mig att lita på min intuition
och jag är villig att handla enligt denna inre vägledning.
Idag utför jag positiva och sunda handlingar,
mitt liv blir bättre och bättre...

(ur Glädjestunder, vägen till lycka av Ruth Fishel)

Kommentarer

  • engelsson säger:

    Tack vännen..så skönt med dina ord..jag har varit ledsen o arg idag..men nu går jag vidare..o travar rätt över denna hemskemänniskan.. Varm kram o hoppas din värk lättar

    2010-09-27 | 20:14:32
    Bloggadress: http://engelsson.blogg.se/
  • Annica säger:

    Jag är totalt insnöad på dessa "tavel-kort". Så jag är bara glad om jag får någon att ge dom till.

    Finns det några färger som du skulle vilja ha?

    KRAM!

    2010-09-27 | 21:14:31
    Bloggadress: http://afroditeskrypin.blogg.se/
  • Ragnvi på jobbet... säger:

    Hej på dig! Vad fint det blev med ljungen på din balkong!

    Hm...tyvärr har doktorerna glömt att meddela mig när svaren var dåliga också...en jäkla mardröm blev det!

    Du ska inte glömma bort gyn...det var det jag gjorde och så gick det som det gick!

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-09-28 | 08:57:04
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: