mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Grattis...

Kategori: Lycka!

Snusmumriken, 24 år idag!

Strax ska du väckas med frukost på säng,
- och skönsång...
(Men du får allt sova en liten stund till först, morgnar är inte vår bästa tid)

Det blir lite lugnt firande just idag,
(middag med din far, och lite extra gott fika med mig)
men på lördag kommer systrar, svågrar, syskonbarn
och mormor för att fira dig!



GRATTIS!!!

För 24 år sedan låg jag, (faktiskt ända sedan början av sommaren),
inlagd på BB på grund av långt gången havandeskapsförgiftning,
(något jag haft även när jag väntade döttrarna)
skulle som vanligt ta en tur med rullstolen ner till sjukhusets caféteria
tillsammans med din pappa för att möta upp mina föräldrar och ta en fika.

Då blev jag stoppad av personalen som ville lyssna på dig först,
och det visade sig att det inte hördes något alls!
Inga hjärtslag från dig!
Jag slängdes på en bår, och under stor dramatik forslades jag med språng
till operationssalen där du förlöstes med s k katastrofsnitt.
Det hanns inte med att vänta på någon bedövning, utan det blev en mycket
smärtsam upplevelse för både dig och för mig...
De första 10 minuterna var oerhört kritiska för dig, men du kämpade på!
Jag älskar dig så!!!

Kommentarer

  • Carina säger:

    Oj vilken tur att de stoppade dig när du var på väg till fikat! Jag anar en stolt mamma, härligt!



    Vi är tydligen inne på samma linje vad det gäller rensning! Kvinnans pappa hade gått bort i somras och hon förklarade hur han hade SAMLAT på ALLT i princip. De hade ett litet helvete och rensa allt så du gör helt rätt i att du tänker på kommande generation......även om du är ute i VÄLDIGT god tid :-)

    2010-09-16 | 10:56:21
    Bloggadress: http://skalet2001.blogg.se/

Kommentera inlägget här: