mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Hur i all världen...

Kategori: Vardag

skall detta sluta, jag menar med viktminskningen...?!
(för jag gick väl inte med i viktökningsgruppen tro...)?!

Min första dag med Viktväktarna har inneburit
mat, mat och åter mat!

Fil och all bran.
Banan.
Kycklingfilé med massor av grönsaker.
Kokt skinka och en massa grönsaker.
Äpple.
Viktväktar bars.

Får bara inte en ner en bit till idag!
Inser att jag kanske blivit fet av att äta för lite mat!!?!
(och istället fyllt på med godis och annat smarrigt onyttigt)
Stegmätaren visar usla 6286 steg, illa illa...
(men trots allt kanske inte såå dåligt med tanke på att jag haft ganska besvärligt med värken)

Efter tips från Helena gjorde jag en rusch till Plantagen
för att köpa stora och fina ljusrosa ljung till balkongen.
Tanken var att ta en skogspromenad och plocka en/tall och granris
att fylla ut lådor och krukor med,
- men det projektet regnade tyvärr inne!

Nu kommer Snusmumriken och hans kompis från Timrås arena,
måste höra dels hur matchen var
(vinst)!! och dels hur han haft det i Linköping.
Nästan en vecka sedan vi sågs!

Nattinatti & sovgott  ;-)







Kommentarer

  • Linda säger:

    haha.. låter som ett bra bantningsprojekt.. ät tills man storknar. ;-)

    2010-09-24 | 07:34:22
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • Hanna säger:

    Jo, tyvärr är Dumlekakorna alldeles FÖR goda. Har väldigt lust att gå ut till frysboxen och hämta en men det kändes inte kul att gå ut i regnet bara för det. Där har jag faktiskt tänkt till lite, och ställt frysboxen ute i garaget. Alla godsaker ligger i denna, och jag är för lat att hämta det som ligger i den. Då borde man kanske föra över bären man har där, till frysen i köket? För bär är gott....

    2010-09-24 | 12:12:26
    Bloggadress: http://medvetennarvaro.blogg.se/
  • mammakero säger:

    En av mina vänner sa samma sak när hon gick med i viktväktarna! Att hon aldrig varit så mätt som då! Hur länge är du ute och går för att få ihop 10 000 steg? Vilken tempo håller du?

    2010-09-24 | 12:17:56
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • Trolda säger:

    Ja mycket mat är det! Och det är väl alldeles, alldeles UUUUNDERBART!!!? ;-) Det kommer säkert gå alldeles utmärkt för dig, som sagt så håller jag alla tummar! Och tänk FRAMÅT...tänk på all tid det tagit dig att gå UPP kilona...och tänk på nästa SOMMAR - och den där fina KLÄNNINGEN du kan "svischa runt i" då...=D Och några eventuella "snedsteg" FÅR man också göra ju.



    Trolda - krya på dig nu också och kramar! =D

    2010-09-25 | 17:20:57
    Bloggadress: http://trolda.blogg.se/

Kommentera inlägget här: