mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Inga stora fynd gjordes...

Kategori: Loppisfynd

men en otroligt trevlig loppisdag blev det idag...
(och tre små inköp som nu förgyller min tillvaro och lägenhet...)

Tillsammans med Ejmis besökte jag först en garageloppis,
- säljaren hade inte fattat att på loppis ska det vara billigt
om det ska bli affärer..

Vi stärkte oss med en fika hos min dotter M, Prinsen
(som jag tror
jag måste döpa om, Vilde Bill passar bättre...) och Hönapöna var som
tur var hemma också, så jag fick mig en barnbarnsdos  ;-)

Efter det en titt in på
Nordljus, nej, inte ett endaste inköp...
(nu började vi oroa oss över att våra plånböcker inte skulle få vädras något alls)!

Och så var det då dags för jätteloppisen, som enligt annonsen skulle
ha ca 70 säljare.
Det hade den inte!
(mycket berodde nog på ösregnet på morgonen, just vid öppningen av loppisen)
Men vi handlade iallafall några småpryttlar var.
Och åt varm ljummen korv!

På väg hem hann vi med en loppis låångt inne i skogen
(inget att handla där för oss...)
och en sväng in på stationära loppisen... (som blivit såå dyr...)
Men några böcker var blev det   :-)

När jag kom hem stod en påse fylld med pocketböcker utanför min dörr,
vem givaren är har jag ingen aning om! En gåta!
Av Ejmis fick jag ett gäng magasin, så kvällen är verkligen räddad!

Kväll och kväll förresten...
Jag fick närkontakt med sängen redan vid 16-tiden, och här kommer jag
troligen stanna tills i morgon förmiddag...
Har så förbenat med värk!
Förutom smärtstillande är det då endast vila som hjälper lite!

Dagens inköp:

Rörstrands City såssnipa 20:-


Rörstrands Kokett såssnipa 20:-
(lite krackelerat lock, annars felfri)


6 st Ikeas Dineratallrikar för 20:-
(helt oanvända, etiketterna satt kvar på baksidan)

Kommentarer

  • engelsson säger:

    Hej hej..ja e det inte konstigt att vissa ska försöka mjölka ut fantasisummor när de säljer på en loppis.. Jag har en inre prislista som jag handlar utifrån..jag vägrar att ge överpriser..då lämnar jag hellre kvar grejerna. City såskannan var jättefräck...jag gillar verkligen den här typen av porslin..enkelt men snyggt

    2010-09-12 | 22:19:41
    Bloggadress: http://engelsson.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Det var ju bra fyndat! Och spännande där med bokkassen! =)

    Ha det gött o hoppas värken ger med sig!

    2010-09-12 | 22:28:38
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/
  • Helena säger:

    Vad roligt att det blev några fynd i alla fall.=)

    Du...jag måste ta igen det jag sa om julkortet.

    Jag har det inte kvar....tyckte att det låg på pysselbordet nyss men när jag tittade i julkortshögen så var det borta.

    Kommer säkert att göra liknande kort och då får du första tjing.

    Kram vännen!

    2010-09-13 | 07:58:39
    Bloggadress: http://vildaella.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Morning o jättetack för den vackra dikten o grattiset inne hos mig!!

    Jättefina fynd du gjorde!

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-09-13 | 07:59:02
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Trolda säger:

    Ja men det får man väl kalla SUPERFINA FYND!!! =D Hoppas nu bara att du snart är på benen igen och att värken gett med sig!



    Trolda - tjingeling! =D

    2010-09-13 | 12:41:07
    Bloggadress: http://trolda.blogg.se/
  • Camilliondollar Baby säger:

    Det blev några fynd ser jag. Hmm...spännande med böckerna.

    2010-09-13 | 19:33:34
    Bloggadress: http://blogglosacamilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här: