mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Inget speciellt...

Kategori: Vardag

eller det allra minsta intressanta händer här...

Snusmumriken och jag har iallafall tömt, och städat ur, hans 1:a.
Försöker nu stuva in hans ägodelar in i mina skåp och förråd,
som redan tidigare var mer än överfulla...
Men finns det hjärterum finns det stjärterum!

Idag har jag tillsammans med dottern Bus och min mamma
gjort en liten trevlig shoppingtur.
En rejäl fikastund fick vi naturligtvis med...
Är man en sockerråtta så hittar man alltid kaffe med gott bröd!
Jag köpte några blockljus, och lite annat, i plommonfärger,
så nu ska det pimpas i vardagsrummet...
(bildbevis kommer så småningom, tack för tipsen Trolda)

Doppresent har inhandlats och postats till sonens kompis
vars lilla prinsessa ska döpas på söndag.
Snusmumriken var bjuden, men var tyvärr tvungen tacka nej.
Men dopgåva och ljuvligt kort
(som Helena tillverkat) är alltså på väg!

Hann också med apoteksbesök och annat tråkigt men nödvändigt.
Men glömde helt att vi skulle äta middag
(även) idag,
så Snusmumriken fick snabbt åka för att köpa några pizzor,
- för rejält hungriga det var vi!

Det blir lite nyttigare imorgon då mamma bjuder på köttsoppa!

Annars är det mycket tittande på debatter inför valet.
Läsande av alla broschyrer och valsedlar som dimper ner.
Trots att jag nu bestämt mig vill jag ju naturligtvis hålla mig á jour...

Och teveserierna jag följer startar upp höstsäsongen,
bokbussen fortsätter leverera nya olästa böcker...
Tiden räcker liksom inte till  ;-)

Saknar barnbarnen, nu när höstterminen dragit igång med skola,
dagis, träningar av olika idrotter och de vuxnas arbeten blir det ju tyvärr
lite längre mellan gångerna vi kan träffas.
Men vi har hittat en ledig dag nästa lördag då vi ska äta middag tillsammans
och fira Snunsmumrikens 24-årsdag!
(men vad ska man ge honom i present, - ingen aning...)?!

Nu ska jag kika in hos er andra och kolla vad ni har för er!


Mamma och jag passade på att knycka lite äpplen hemma hos Familjen Bus,
kanske det kan bli en smarrig paj...

Kommentarer

  • Helena säger:

    Trist för er att det var lite utplockat men bra för mig att jag inte missade något....mer än ditt sällskap då.

    Vi tar igen det i veckan som kommer.

    Jaaaa Dollar Store ser jag fram emot...har ju aldrig varit dit tidigare.

    Här blir det också hämtmat....skinkpasta med gorgonzola.

    Ha en skön kväll min vän!

    Kram

    2010-09-09 | 17:19:40
    Bloggadress: http://vildaella.blogg.se/
  • Sanna säger:

    SV: Ja det är alltid lika kul att fynda.. Mmm det understa tyget var det första jag roffade åt mig..vet inte riktigt vad jag skall skapa utav det ännu.. =)



    Skall bli spännande att få se ditt färdig pimpade vardagsrum sedan.. =)



    Kraaaaaam

    Sanna

    2010-09-09 | 20:41:34
    Bloggadress: http://krimskramsan.bloggplatsen.se/
  • ejmis säger:

    Bra att du håller koll på loppisarna ;)

    2010-09-09 | 21:26:53
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • syster britta säger:

    idag var det inte bara räkningar och valsedlar innanför dörren utan även ett spännande PAKET! tack syster för en jättefin höstgåva. KRAM!

    2010-09-09 | 21:53:34
  • soffie säger:

    haha vilken härlig bild,

    ska han bo hos dej ett tag i väntan på nåt annat eller har han en resa på g.

    ha en goo fredag

    2010-09-09 | 21:54:53
    Bloggadress: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här: