mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Oj, så blev det plötsligt...

Kategori: Vardag

tisdag...   ;-)

Söndagskvällen och natten följde jag, som väl alla andra,
valvakan med stort intresse, spänning och oro...
För mig var det SVT som gällde, eftersom jag fullkomligt älskar
Sören Holmberg och hans analyser, statistiken och inte minst
hans lite torra kommentarer...


Igår var det som väntat mycket att lyssna på, och att läsa, om valet,
och så kommer det ju med all säkerhet fortsätta ett bra tag...
Tänker inte orda så mycket om det,
antar ingen är helt nöjd med valets utgång, frånsett SD då.
Häftigt att en 17-årig tjej lyckas anordna en
demonstration i Stockholm
med över 10.000 deltagare!!
(inget som oroade Åkesson, "det var ju i kärlek" de samlades...)


Följde min mamma två (2) gånger till Mammons Tempel igår!
Först för att hon skulle köpa inredning till sitt städskåp,
på plats visade det sig att hon glömt mäta skåpet,
så det blev lite rekning och sedan hem för att kontrollera 
om idéerna skulle funka.
Och så till det stora varuhuset igen för att inhandla prylarna...
(jodå, det blev som alltid även värmeljus och servetter också)
Det är allt bra tur vi har nära till Ikea!
(tror det är 7 km...)
Medan jag monterade ihop nyinköpen i hennes lägenhet,
lagade mamsen sill med löksås och bjöd sedan på middag.
Väldigt gott!

På kvällen fick jag besök av
(nu blir det kanske lite invecklat)
min kusins f.d fru.
(om det är någon som reagerar på kusiner och kusiner... Jag har många)!
Hon kom tufft nog åkandes på moped!
Det var länge sedan vi träffades, och vi hade behövt mycket
mer tid för att hinna prata ifrån oss...
Men hon skulle ju köra hem igen i mörkret och kylan, 
- vi får sikta in oss på att ses igen istället!

Idag ska borde jag, för tusende gången, försöka bringa ordning i garderoberna...
(min kropp är tyvärr inte riktigt med på planerna, får väl se om det blir idag)
Så fort jag fått allt som jag vill ha det flyttar Snusmumriken endera ut
eller in hos mig, och så får jag börja om igen!

Mumriken och Lilla My körde i söndags hennes flyttlass ner till Linköping
och hennes nya boende...
55 mil, enkel resa, och så kommer det att vara i åtminstone 4 år!
Tiden får utvisa vad som sker...

Nej hör ni, sötnosar!
Om jag skulle ta och röra på fläsket!?
Åtminstone stiga upp ur sängen  ;-)

Men först... en runda i Bloglandia!!


Den här fina ljuspunkten fick jag av mina döttrar i lördags.. bara så där...
Tack mina gullefjun!


Kommentarer

  • mammakero säger:

    Vilken fin glassamling du hade på bänken/bordet! Det är en av mina favoriter att kolla efter när jag väl går in på loppisar eller kupan. Älskar när ljuset leker med kristall!

    2010-09-21 | 18:41:33
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här: