mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Så där ja...

Kategori: Vardag

då är jag listad på den nya vårdcentralen...

Blev nyss uppringd av en sköterska för att få boka en tid.
Eftersom det i hennes tycke dröjde länge innan jag fick komma
(absolut inte längre än vad jag skulle fått vänta på min gamla hälsocentral)
påpekade hon att det var drop-in varje dag 8-19, även helger!
Så, kände jag att jag inte kunde vänta till den 17:de var det bara att droppa in...
"Min" läkare blir den samme som driver centralen, och han är känd för sin
noggranhet och sitt engagemang.
Det blir säkert bra det här!

Idag har Snusmumriken och jag ett större projekt att slutföra!
Tömning och städning av hans lilla källarlägenhet...
Som tur är har han inte dragit dit så mycket prylar,
och tjejen som övertar hyreskontraktet köper det mesta av möblerna!
(som han ändå tänkt sälja på Blocket, - nu blev det klart på en gång)!
Tills han hittar ett boende han kommer att trivas med får han bo med
mig igen...
Mambo!

Kanske hans eksem blir bättre också efter flytten, stressen att inte trivas,
i kombination att det faktiskt var en riktig källarlägenhet med lite rå luft,
har förvärrats hans eksem extremt mycket!
Ytterligare ett stressmoment är ju naturligtvis att Lilla My nu börjat plugga,
nästan 60 mil bort, Mumriken tänker inte flytta med, inte i början iallafall.




Kommentarer

  • syster britta säger:

    Lycka till med nya läkaren! Känner ju till hur omtyckt han är. Dessutom har ju hans fru varit kär vän med mig och vi har bott ihop. (vad har det egentligen med hans läkarkompetens kan man ju undra!?)

    2010-09-07 | 16:43:22

Kommentera inlägget här: